شنبه 31 شهریور 1403 - 04:04

کد خبر 65659

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 09:13:00


مدیرعامل آبفای مشهد: سد دوستی به گِل نشسته است


ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: حجم ذخیره آب سد دوستی مشترک بین ایران و ترکمنستان به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل‌آلود برای تصفیه و بهره‌برداری استفاده می‌شود و می‌توان گفت که سد دوستی به گل نشسته است.

حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تامین آب در مشهد حساس است و برای عبور از این شرایط باید همه پای کار بیایند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی امسال که حدود هشت ماه از آن می‌گذرد، تاکنون حدود ۸۳ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال در شرایط خشکسالی حدود ۱۸۶ میلیمتر بارش باران در خراسان رضوی به ثبت رسید و این نشان از کاهش ۶۴ درصدی نسبت به دوره قبل دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به کاهش ۱۰۰ درصدی بارش باران در حوزه شهرستان مشهد، بیان کرد: میزان بارش باران از ابتدای امسال در مشهد حدود ۱۷ میلمتر ثبت شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۴۸ میلیمتر بود.
وی گفت: از سوی دیگر میانگین دما نیز طی این مدت ۱.۲ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است.
اسماعیلیان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در بدترین وضعیت بارش نسبت به سایر نقاط کشور قرار دارد و حال آنکه حوزه مشهد هم نسبت به استان خراسان رضوی در شرایط بدتری قرار دارد و حجم سدهای شهرستان مشهد با کاهش میزان ذخیره، شرایط نگران‌کننده‌ای دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط