سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 20:44

کد خبر 656726

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 15:44:20


رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی فارس


ایرنا/ مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از ۲میلیون و هفتاد هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این استان رهاسازی شد.

علی فلاحی، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس در این باره افزود: این عملیات در ۶ ماه نخست امسال انجام شده است و تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی در ۸۰۰ باب استخر در ۲۹ شهرستان فارس و تعداد ۸۷۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در ۶۵ باب استخر در هفت شهرستان این استان رهاسازی شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری در این استخرها هزار و ۶۰۰ تن انواع کپور ماهیان چینی از جمله کپور و آمور و ۹۰۰ تن ماهی سردابی تولید شود.
او با بیان اینکه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای تولید آبزیان با حداقل مصرف منابع به شمار می‌رود، افزود: نکته مهم این است که با پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، نیازی به مصرف آب اضافی نیست.
فلاحی به بیان مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی پرداخت و گفت: استفاده از تولیدات مزرعه مانند گندم، جو، ذرت و یونجه برای کاهش هزینه تمام شده تولید ماهی، غنی شدن آب خروجی استخر و کاهش میزان مصرف کود و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی از جمله مزایای این طرح است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد:ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شیلات استان فارس ضمن آموزش و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای کشاورزی، نظارت بر توزیع ماهی و میزان تولید و همچنین ثبت آمار تولید در سامانه جامع پهنه‌بندی در هر شهرستان را با کمک کارشناسان رابط و مدیران پهنه پیگیری می‌کند.
به گفته او از میان شهرستان های تولیدکننده ماهیان گرمابی در استان فارس شهرستان های قیر و کارزین، جهرم، داراب و مرودشت و در زمینه پرورش ماهیان سردابی شهرستان های سپیدان، اقلید و ممسنی حائز رتبه برتر هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط