سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 18:24

کد خبر 656731

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 15:48:28


۶۳۸ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند


ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۶۳۸ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۵۱۱ پرونده تخلفاتی تشکیل شد که بیش از پنج میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد شد.
وی با بیان اینکه از این میزان ۲ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال وصول شد؛ اظهار داشت: مابقی نیز در حال پیگیری است که از این تعداد پرونده ۹۶ مورد مختومه؛ ۳۱۱ پرونده در جریان و چهار مورد نیز برایت گرفته اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: امسال ۷۲ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شد که از این تعداد پنج قبضه غیرمجاز، ۶۶ قبضه مجاز بوده است و در این راستا ۷۲ نفر نیز دستگیر شدند.
سالاروند گفت: همچنین ۶۵۲ ادوات و وسایل شکار و صید شامل تور ماهیگیری، فشنگ، تور زنده گیری، دوربین شکاری، خشاب، چرخ و چوب ماهیگیری و لاشه شکار از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده است.
وی افزود: در این مدت صید غیرمجاز آبزیان ۹۳۵ مورد، شکار غیر مجاز پرندگان ۹ موردشکار غیر مجاز پستانداران ۱۰ مورد، زنده گیری پرندگان ۹۱ مورد، زنده گیری غیرمجاز خزندگان یک مورد، شروع به شکار ۱۲۹ مورد و ۹ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط