سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 18:20

کد خبر 656735

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 15:54:27


رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام تبریز و آمادگی برای مسابقات


ایرنا/ معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام تبریز و آمادگی این ورزشگاه برای میزبانی از مسابقات مختلف ملی و باشگاهی خبر داد.

عطا شرفشاهی، معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگترین پروژه عمرانی ورزشی استان با حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار در این ورزشگاه انجام شده یا در حال انجام است، گفت: نواقصی برای برگزاری مسابقات باشگاهی آسیایی و همچنین حضور بانوان در این ورزشگاه وجود داشت که با حضور نمایندگان AFC و لیست شدن این نواقص، رفع آنها در دستور کار قرار گرفت و به رغم مدت زمان کم و کمک های وزارت ورزش، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان این نواقص در بعد بزرگی رفع شد و این ورزشگاه در حال حاضر آماده میزبانی از مسابقات مختلف باشگاهی و ملی است.
وی ادامه داد: با آغاز رقابت های لیگ باشگاه های آسیا و حضور تیم تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲، ارتقاء مجموعه و استادیوم یادگار امام تبریز به سطح استانداردهای AFC و FIFA در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۱۰ طرح عمرانی در مجموعه آغاز شد.
شرفشاهی افزود: یکی از نخستین اقداماتی که برای آماده سازی ورزشگاه انجام شد و مورد تاکید نمایندگان کنفدارسیون فوتبال آسیا نیز بود ارتقای سیستم نور از ۶۰۰ به ۲ هزار لوکس بود و لامپ های گازی و قدیمی این ورزشگاه با لامپ های ال ای دی و به روز جایگزین شد که با اتمام کامل تعویض لامپ ها، میزان روشنایی ورزشگاه به ۲ هزار لوکس افزایش می یابد.
وی ادامه داد: برای این کار ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود.
شرفشاهی اضافه کرد: در فاز بعدی، تبدیل اسکوربرد ( نمایشگر ) آنالوگ به فول اچ دی در برنامه قرار گرفت و با توجه به سپری شدن ۱۲ سال از نصب اسکوربرد قدیمی، این تعویض ضروری بود و در کنار آن فیبر نوری نیز تعویض و ارتقاء یافت که بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه داشت.
مشکل ازدحام ورودی ورزشگاه حل شده است
معاون فنی و مهندسی ورزش استان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مهم برای رفع نواقص این ورزشگاه، تهیه و نصب ۱۰۰ گیت ورودی تماشاگران و خبرنگاران و بانوان بود که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریالی بهره برداری شد و اکنون ورود و خروج تماشاگران به سهولت انجام می شود و مشکل تجمع و ازدحام قبلی رفع شده است.
شرفشاهی بیان کرد: از دیگر طرح های انجام شده برای تکمیل و رفع نواقص این ورزشگاه، طرح ضربتی ساخت جاده اختصاصی بانوان در ضلع غربی مجموعه ورزشی یادگار امام با همکاری سازمان همیاری استانداری بود که عملیات تعریض جاده، شن ریزی، زیرسازی، تسطیع، جد کشی ، آسفالت ریزی و بخشی از روشنایی آن به اتمام رسید که موجب تردد آسان بانوان به ورزشگاه می شود و سومین جاده اختصاصی ورزشگاه به شمار می رود.
وی ادامه داد: دیگر اقدام مهم که برای رفاه تماشاگران در این ورزشگاه انجام شده آماده سازی پارکینگ شماره چهار برای خودروهای تماشاگران است که کارهای تسطیح آن انجام شده و با آسفالت ریزی، آماده ارایه خدمات به تماشاگران خواهد شد.
۲ هزار صندلی ورزشگاه به بانوان اختصاص دارد
شرفشاهی به شماره گذاری صندلی ها و همچنین تعویض صندلی های شکسته در ورزشگاه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات AFC، شماره گذاری صندلی های سکوهای ورزشگاه بود که انجام شده و ضلع غربی VIP نیز با تعداد ۲ هزار صندلی به بانوان اختصاص یافته است که ورودی و گیت جداگانه دارد.
وی، رنگ آمیزی گیت ها، فضای سبز دور اسکوربرد، ساماندهی پل مجاور جاده اختصاصی جهاد، تنظیف کل مجموعه یادگار امام ره، کاشت گونه های گیاهی سازگار با محیط استادیوم، ایجاد زیر ساخت افزایش کیفیت تصویری تلویزیونی، راه اندازی اتاق دائمی سیستم VAR را از دیگر اقداماتی برشمرد که در راستای تکمیل این ورزشگاه صورت گرفته است.
ورزشگاه یادگار امام تبریز سومین ورزشگاه بزرگ فوتبال ایران با گنجایش حدود۷۰ هزار نفر در دهکدهٔ ۳۶۰ هکتاری المپیک تبریز قرار دارد که ساخت آن در سال ۱۳۶۸ شروع و در سال ۱۳۷۵ بهره برداری شد.
طرح این مجموعه، شامل ۱۴ ورزشگاه از جمله استخر قهرمانی، پیست دوچرخه سواری، استادیوم فوتبال، سالن شش هزار نفری، سالن ژیمناستیک، پیست دو و میدانی، سه سالن تیراندازی و دریاچه قایقرانی است که در حال حاضر استادیوم فوتبال و پیست دوچرخه سواری بهره برداری شده و استخر قهرمانی نیز در دست ساخت است.
ورزشگاه یادگار امام تبریز، محل انجام بازی های خانگی تیم فوتبال تراکتور است و یکی از گزینه های جایگزین برای ورزشگاه آزادی برای انجام بازی های تیم ملی به شمار می رود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط