چهارشنبه 18 مهر 1403 - 02:49

کد خبر 656984

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 22:35:15


تغییر نام ورزشگاه اتلتیکو با بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ!


ورزش 3/باشگاه اتلتیکو مادرید و ریاض ایر، اسپانسر اصلی تیم، قراردادی تا سال ۲۰۳۳ امضا کرده‌اند که بر اساس آن، نام ورزشگاه متروپولیتانو به ریاض ایر متروپولیتانو تغییر خواهد کرد.تغییر نام ورزشگاه اتلتیکو با بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ!

 این قرارداد جدید بزرگترین قرارداد اسپانسری در تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید است و این باشگاه را در صدر تیم‌های مرتبط با شرکت‌های خطوط هوایی قرار می‌دهد. این دوره جدید که حداقل برای نه فصل آینده ادامه خواهد داشت، در تاریخ ۲۰ اکتبر در بازی تیم دیه‌گو سیمئونه مقابل لگانس آغاز خواهد شد.

این قرارداد با شرکت سعودی ریاض ایر، که یک شرکت هواپیمایی دیجیتال و متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) است، دوره جدیدی را در باشگاه آغاز می‌کند. لوگوی این شرکت از سال گذشته بر روی پیراهن تیم اول مردان قرار داشته است. این قرارداد جدید شامل اسپانسری پیراهن نیز می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ و به ارزش کمتر از ۴۰ میلیون یورو در سال امضا شده بود. اکنون، این قرارداد جدید شامل پرداختی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو است که بسته به تعداد فصل‌های امضا شده و اسپانسری پیراهن، متغیر است.

یکی از نکات برجسته در این قرارداد، ایجاد باشگاه ریاض ایر در بخش مهمان‌نوازی ورزشگاه است. همچنین، در هیچ مرحله‌ای از مذاکرات، خرید احتمالی باشگاه توسط این شرکت هواپیمایی مطرح نشده است. با تغییر نام به ریاض ایر متروپولیتانو، این اولین باری است که نام ورزشگاه از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۷ تغییر می‌کند. پس از انتقال به محله سن بلاس، اتلتیکو مادرید با شرکت وندا قرارداد امضا کرد که تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشت و سالانه حدود ۹.۵ میلیون یورو به باشگاه پرداخت می‌کرد. پس از پایان این قرارداد، شرکت سیویتاس به عنوان اسپانسر جدید وارد شد و قرار بود تا ده سال ادامه داشته باشد، اما اکنون قرارداد مرتبط با ورزشگاه لغو شده است.

در نهایت، باید به این نکته اشاره کرد که این شرکت هواپیمایی برنامه‌ای برای ورود بیشتر به فوتبال اسپانیا ندارد و تمرکز خود را بر روی ورزش‌های دیگر مانند گلف قرار داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط