چهارشنبه 18 مهر 1403 - 02:52

کد خبر 657000

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 22:59:15


مومنی: برای تغییر ترتیب بازی با فدراسیون قطر مذاکره کردیم


ورزش 3/معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: برای تغییر ترتیب بازی رفت و برگشت با قطر مذاکراتی با این فدراسیون داشته‌ایم اما در نهایت فیفا تصمیم‌گیرنده است.

حامد مومنی درباره نامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا و AFC درباره لغو میزبانی تیم ملی از قطر در مشهد، اظهار داشت: پس از دریافت نامه فیفا تلویحا پاسخ خود را به فیفا و AFC اعلام کردیم و ضمن اعتراض به این تصمیم فیفا برای جابجایی بازی ایران و قطر با توجه به اینکه از ما خواسته شده گزینه دیگری را اعلام کنیم به فیفا پیشنهاد کردیم ترتیب بازی رفت ایران و قطر با دیدار برگشت جا به جا شود.

وی افزود: در حقیقت بازی هفته بعد را در دوحه برگزار کرده و دیدار برگشت را که قرار بود ۱۵ خرداد سال آینده در این شهر برگزار شود‌، در ایران میزبانی کنیم. منتظر دریافت پاسخ فیفا خواهیم بود.

معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال درواکنش به اینکه مردم دوست دارند از حق میزبانی خود دفاع کنیم، گفت: به این موضوع در نامه ما اشاره و تاکید شده در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم خارج از ایران بازی کنیم. اشاره کردیم پروازها در حال حاضر برقرار است. تیم ملی نوجوانان ما روز گذشته با یک پرواز خارجی از قطر برگشت و تیم ملی بزرگسالان هم امروز به تاشکند سفر کرد. حال باید دید در نهایت فیفا چه تصمیمی می‌گیرد.

مومنی در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی عنوان کرد: فکر می‌کنم صبح فردا پاسخ فیفا و AFC را خواهیم داشت و پس از آن باید دید کار به چه شکلی پیش می‌رود.

نامه‌ای برای میزبانی استقلال از النصر خارج از ایران دریافت نکرده‌ایم

وی درواکنش به این سوال که آیا استقلال هم باید در کشور دیگری از النصر عربستان میزبانی کند، گفت: تا این لحظه هیچ نامه‌ای در این خصوص ارسال نشده و تمام هماهنگی‌ها انجام شده تا در تهران میزبان النصر باشیم.

معاون دبیرکل فدراسیون درپاسخ به اینکه آیا از ظرفیت دیدار اخیر احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان با همتای قطری خود برای میزبانی از تیم ملی این کشور در ایران استفاده و تغییر ترتیب بازی رفت و برگشت دو تیم استفاده شده است، توضیح داد: از این ظرفیت استفاده و با طرف قطری نیز مذاکره شده اما در نهایت فیفا در این خصوص تصمیم‌گیرنده است‌. همچنین ما اشاره کردیم ۲ پیشنهاد رد شود زیرا استادیوم‌های استاندارد به میزان کافی و هتل‌های ۵ ستاره در دوحه وجود دارد. همچین ارتبا‌ط‌های پروازی نیز به اندازه کافی برای ناظران، داوران و تیم ملی خودمان موجود است. این گزینه قابل انجام و منطقی است. خودمان مذاکراتی با فدراسیون قطر انجام داده و این پیشنهاد را مطرح کردیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط