چهارشنبه 18 مهر 1403 - 01:55

کد خبر 657002

سه‌شنبه 17 مهر 1403 - 23:08:55


افزایش ترانزیت در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی طی نیمه نخست سال جاری


آخرین خبر/ ‍مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت در پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ایرج دست‌نشان، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان ترانزیت از پایانه‌های مرزی استان به  ۵۴ هزار و ۶۷۲ دستگاه رسید که از نظر ترانزیت ورودی ۸۴.۱۱ درصد و از نظر ترانزیت خروجی ۱۱۵.۲۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
وی با تاکید به اینکه تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها و ارتقا کیفی خدمات، آمار ترانزیت بیش از گذشته روند صعودی داشته باشد، تصریح کرد: پایانه مرزی بازرگان در این حوزه بیشترین عملکرد را داشته و پایانه مرزی  پلدشت و تمرچین نیز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
دست نشان با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی تردد کامیون  از پایانه های مرزی استان در ۶ ماهه سالجاری یادآورشد: همچنین در این مدت ۲۴۴ هزار و ۱۰۷ دستگاه کامیون حمل کالا از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان پایانه مرزی بازرگان با تعداد ۱۰۳ هزار و ۷۹۴ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و پایانه مرزی تمرچین با بیش از ۸۱ هزار دستگاه و پایانه مرزی  پلدشت با ۳۳ هزار و ۶۲۳ دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
دست نشان با اشاره به تردد ۶۳۹۳ناوگان مسافری از پایانه های مرزی استان طی سالجاری اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳ میلیون مسافر ایرانی و خارجی از پایانه ها ی مرزی استان تردد کردند که نسبت به مدت زمان سال قبل خود ۲۴.۷۸ درصد افزایش تردد رانشان می دهد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می شود و شهروندان می‌ توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط