چهارشنبه 18 مهر 1403 - 01:53

کد خبر 657016

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 08:01:00


توسعه تایر هوشمندی که با خودرو حرف می‌زند!


ایسنا/ شرکت‌های پیرلی(Pirelli) و بوش(Bosch) قرارداد توسعه مشترکی را برای ایجاد یک سیستم «تایر هوشمند» مبتنی بر نرم افزار امضا کردند که دانش سخت افزاری و نرم افزاری بوش را با فناوری حسگرهای یکپارچه تایر پیرلی ترکیب می‌کند.

ما تایرهای مفهومی زیادی در طول سال‌ها دیده‌ایم، از لاستیک‌های بدون هوای میشلین (Michelin) و جنرال موتورز گرفته تا چرخ‌های تغییر شکل‌دهنده که می‌توانند در پاسخ به زمین‌های ناهموار تغییر شکل دهند. در حالی که اینها ایده‌های نوآورانه‌ای هستند، به نظر می‌رسد تایر سایبری پیرلی و بوش در آینده‌ای نه چندان دور وارد بازار شود. این ایده برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک طرح مفهومی معرفی شد و در آنها از داده‌های تایر برای کمک به تنظیم دقیق ویژگی‌های کنترل شونده خودرو توسط نرم افزار برای مطابقت با شرایط مختلف رانندگی استفاده می‌شود.

هر لاستیک مجهز به حسگرهای یکپارچه پیشرفته است که به وسایل الکترونیکی خودرو متصل می‌شود و خودرو را قادر می‌سازد تا تنظیمات خود را بر اساس تایر نصب شده تنظیم کند. عملکرد اصلی این فناوری بهینه‌سازی عملکرد ترمز ABS و افزایش پایداری و کنترل در لحظه است.

توسعه تایر هوشمندی که با خودرو حرف می‌زند!

لاستیک‌ها دارای حسگرهای داخلی هستند که به سیستم‌های ABS و کنترل کشش خودرو متصل می‌شوند که به گفته شرکت‌ها امکان استفاده بهینه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد هر تایر را فراهم می‌کند و در نتیجه کنترل بهبود یافته و تجربه رانندگی شخصی‌سازی شده را به همراه دارد.

تایر پیرلی و بوش مزایای زیست‌محیطی نیز به همراه خواهد داشت، زیرا با کاهش سایش تایر که نقش مهمی در تأثیرات زیست محیطی کلی خودروها دارد، در درجه اول انتشار میکروپلاستیک‌ها و سایر آلاینده‌ها در محیط کاهش می‌یابد.

سوال بزرگ اکنون این است که چه زمانی این فناوری برای استفاده گسترده به خودروهای سواری می‌رسد، زیرا پیرلی و بوش جدول زمانی برای آن ارائه نکرده‌اند. مطمئنا این تایرها وقتی وارد بازار می‌شوند، گران‌تر از مجموعه چرخ‌های استاندارد خواهند بود، اما مطمئنا اگر بتوانند کار خود را انجام دهند، تعداد زیادی از افراد مایل به پرداخت هزینه برای بهبود تجربه رانندگی بهتر خواهند بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط