چهارشنبه 18 مهر 1403 - 02:55

کد خبر 657028

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 00:10:44


قلعه‌نویی دنبال طلسم‌شکنی مقابل ازبکستان با هدف صدرنشینی


ورزش 3/تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی‌اش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ پنجشنبه سومین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را به میزبانی ورزشگاه بنیادکار تاشکند، مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.

۲ تیم در حال حاضر در جدول گروه A این رقابت‌ها در قاره آسیا، شش امتیازی هستند اما ازبک‌ها با گل زده بیشتر نسبت به ملی‌پوشان کشورمان، صدر جدول را در اختیار دارند.

تقابل آتی با این حریف سبب می‌شود ازبکستان از لحاظ تعداد بازی با ایران در دوره دوم سرمربیگری امیر قلعه‌نویی، با چهار بازی به یک رکورد برسد اما برخلاف فینال تورنمنت کافا که تیم کشورمان در یک بازی نزدیک به پیروزی پرگل رسید، در ۲ دیدار دیگر در یک بازی پایاپای مقابل این تیم با تساوی متوقف شده است.

به همین دلیل انتظار می‌رود مانند آن فینال و دیدارهای رفت و برگشت ۲ تیم در دور قبل انتخابی جام جهانی، باز هم بازی سنگین و سختی را برای تیم ملی شاهد باشیم.

سرتکو کاتانچ بدلیل بیماری در تمرینات اخیر تیم ازبکستان غایب بوده و به نظر شانسی هم برای نشستن روی نیمکت این تیم در بازی با ایران ندارد اما خبر امیدوار کننده برای حریف، بازگشت اوستون اورونوف، ستاره پرسپولیسی‌اش به تمرینات است‌. بازیکنی که بدلیل آسیب دیدگی در زمان گرم کردن قبل از بازی آخر سرخ‌پوشان مقابل چادرملو در آن مسابقه به زمین نرفت و بلافاصه برای درمان خود راهی کشورش شد. 

هرچند اوتکیر یوسوپوف، دروازه‌بان فولاد خوزستان و جلال‌الدین ماشاریپوف، هافبک استقلال انگیزه زیادی برای درخشش مقابل تیم ملی دارند.

ازبکستان از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ پس از باخت ۳ بر صفر مقابل امریکا در جریان هیچ دیداری شکست نخورده و حاصل کارش ۱۰ برد و ۶ مساوی است. قطعا این تیم در مقابل هواداران خود به دنبال تداوم این روند و پیروزی مقابل ایران برای نزدیک شدن به اولین حضور در جام جهانی است.

هرچند فهرست کلی بازی‌هایش با ایران نشان می‌دهد زیاد هم نباید به این موضوع امیدوار بماند. ازبک‌ها تاکنون در خانه خود تیم ملی کشورمان را شکست نداده‌اند و تنها بردشان در ۱۳ بازی به حدود ۱۲ سال قبل و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در تهران بازمی‌گردد که موفق شدند یک بر صفر تیم کارلوس کی‌روش را شکست بدهند. در شرایطی که ۱۰ بار هم مغلوب ایران شده‌اند.

ایران در شرایطی مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد که پس از ۱۸ سال بار دیگر به رتبه زیر ۲۰ فیفا رسیده و با قرار گرفتن در رتبه نوزدهم رنکینگ، اختلافی ۴۱ پله‌ای با حریف رده شصتمی خود دارد.

سردار آزمون و مهدی طارمی نیز می‌توانند در این‌ بازی با عبور از علی دایی به رکورددار گلزنی تیم ملی مقابل این تیم تبدیل شوند.

شان ایوانس استرالیایی به همراه دو هموطن خود جورج لاکریندیس و اوون گولدریک، قضاوت بازی را برعهده دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط