چهارشنبه 18 مهر 1403 - 02:55

کد خبر 657039

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 10:15:00


حرامزاده‌ای که سرنوشتش با سرنوشت آمریکا گره خورده است


کیهان/متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

باب وودوارد، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی، در کتاب در آستانه انتشارش با عنوان «جنگ» که بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده، به اختلاف نظر و تنش کلامی ماه‌های گذشته میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو در زمینه حملات اسرائیل در خاورمیانه اشاره کرده و نوشت که در فروردین امسال، بایدن در یکی از مکالمات تلفنی از نتانیاهو پرسید: «استراتژیت چیست، مرد؟». نتانیاهو گفت که اسرائیل باید به رفح حمله کند. بایدن پاسخ داد: «بی‌بی، تو اصلاً استراتژی نداری.»
 
این نویسنده می‌افزاید: اواخر فروردین، اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، چندین فرمانده و نیروی رده بالای سپاه پاسداران را ترور کرد و ایران در مقابل به اسرائیل حمله موشکی کرد. پس از اینکه آمریکا و دیگر متحدانش به اسرائیل کمک کردند تا اکثر موشک‌های شلیک‌شده را رهگیری و ساقط کنند، بایدن از نتانیاهو خواست که واکنشی نشان ندهد.
طبق این کتاب، بایدن به مشاورانش گفت: «می‌دانم نتانیاهو قرار است کاری انجام دهد، اما راهی که با آن محدودش می‌کنم این است که به او بگویم هیچ کاری نکن.» پس از ورود اسرائیل به رفح نیز بایدن درباره نتانیاهو گفت: «او یک دروغگوی لعنتی است.»
به گفته وودوارد، بایدن در جمعی خصوصی گفت: «آن عوضی، بی‌بی نتانیاهو، آدم بدی است. لعنتی واقعاً آدم بدی است!» پولیتیکو اولین‌بار گزارش داده بود که بایدن در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) از این عبارات برای توصیف نتانیاهو استفاده کرده است، اما کاخ‌سفید به سرعت این موضوع را رد کرد.


بایدن همچنین در بهار ۲۰۲۴ در حالی که جنگ اسرائیل در غزه شدت می‌گرفت، به طور خصوصی درباره نخست‌وزیر اسرائیل به یکی از همکارانش گفت: «آن حرامزاده، آدم بدی ست. او آدم لعنتی‌ای است!»
در مکالمه بعدی، بایدن با فریاد از نتانیاهو پرسید: «بی‌بی، چه خبر است لعنتی؟ می‌دانی که تصور از اسرائیل در جهان هر روز بیشتر به این سمت می‌رود که تو و دولت سرکش هستید.»


انتشار قضاوت بایدن درباره نتانیاهو در کتاب وودوارد در حالی است که دولت بایدن در یک سال اخیر کاملاً از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان پشتیبانی کرده و دائماً مقامات سیا و پنتاگون برای افزایش حمایت‌ها از ماشین نظام رژیم به تل‌آویو سفر کرده‌اند. بسیاری از بمب‌هایی که در غزه و لبنان برای جنایت استفاده شده آمریکایی است. دولت آمریکا همچنین تأمین اطلاعاتی و پدافندی رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفته است. این روند نشان می‌دهد دولت آمریکا با وجود حرامزاده خواندن نتانیاهو از سوی بایدن، رژیم صهیونیستی را مثل فرزند خود می‌داند و حاضر است برای حمایت از این فرزند نامشروع همه خطوط قرمز انسانی و بین‌المللی را زیر پا بگذارد. بایدن بارها گفته که صهیونیست است و اگر اسرائیل وجود نداشت باید برای تشکیل آن هزینه و اقدام می‌کردیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط