چهارشنبه 18 مهر 1403 - 05:51

کد خبر 657057

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 01:12:43


بیوگرافی حکمت کارامان، سرمربی لینک شده به استقلال؛ از دستیاری دنیزلی تا همکاری با پنج بازیکن ایرانی


طرفداری/حکمت کارامان (Hikmet Karaman)، یکی از مربیان لینک شده به باشگاه استقلال است. این مربی در 9 مارچ 1960 در شهر خیره‌سون ترکیه به دنیا آمده است. او مدرک یوفا پرولایسنس را دارد و سیستم 1-3-2-4 استفاده می‌کند. او مربیگری را از باشگاه تورک اسپورت در سال 1991 آغاز کرده است. او سپس در کوچائلی اسپور، دستیار رینهارد سافتیغ شد و به همراه این مربی به گالاتاسرای منتقل شد. بعد از یک فصل دستیاری در گالاتاسرای، دستیار مصطفی دنیزلی در باشگاه سابقش، کوچائلی اسپور شد. بعد از جدایی دنیزلی در میانه‌های فصل، هدایت این باشگاه را بر عهده گرفت. او در 10 بازی، پنج برد و پنج باخت کسب کرد و این باشگاه را در رتبه هفتم تحویل داد. کارامان سپس در باشگاه‌های زیتین برنوسپور، ارزروم اسپور، آداناسپور، آنکاراگوجو، مالاتیاسپور، آنکاراسپور، آنتالیااسپور، مانیساسپور، قازیان تپ اسپور، بورساسپور و ارچیسپور مربیگری کرد. بهترین رتبه او در این سال‌ها، جایگاه چهارم فصل 13-2012 به همراه بورساسپور در لیگ برتر ترکیه بود.

حکمت کارامان

او از سال 2014 سرمربی ریزه اسپور شد و در سه فصل حضور خود در این باشگاه آنها را به مقام‌های پانزدهم، سیزدهم و شانزدهم رساند. او در این باشگاه مدت کوتاهی با رامین رضاییان و مهدی طارمی همکاری کرد. بعد از سقوط ریزه اسپور به لیگ یک ترکیه، کارامان بر هفت مسابقه این تیم را هدایت کرد و سپس از این تیم جدا شد. او در میانه‌های فصل به عنوان سرمربی آلانیا اسپور منصوب شد و توانست این باشگاه را در لیگ برتر ترکیه حفظ کند. مقصد بعدی او کایسری اسپور بود که با این باشگاه در دو فصل همکاری به جایگاه‌های دهم و هفدهم رسید. او در فصل دوم حضورش در کایسری به لیگ یک ترکیه سقوط کرد.

حکمت کارامان و رامین رضاییان

ینی مالاتیاسپور، آنکاراگوجو، بازگشت به کایسری و حضور در آدانا دمیر اسپور ماجراجویی‌های بعدی کارامان بودند. او تاکنون با بازیکنان ایرانی مثل مجید حسینی و علی کریمی در کایسری اسپور و میلاد محمدی در دمیر اسپور همکاری داشته است. او تاکنون در 554 مسابقه در لیگ برتر ترکیه حضور داشته و 184 برد، 130 مساوی و 240 باخت را تجربه کرده است. کارامان در سال 2002، باشگاه کوچائلی اسپور ترکیه را به قهرمانی جام حذفی رساند تا یک شگفتی بزرگ را در فوتبال ترکیه رقم زده باشد. او تاکنون دو باشگاه ریزه اسپور و آنتالیاسپور را نیز به لیگ برتر ترکیه رسانده است. او یکی از مفسران شبکه‌های ورزشی ترکیه است و در تلویزیون این کشور، بازی‌های لیگ ترکیه و اروپا را کارشناسی می‌کند. کارامان سال گذشته، پیج باشگاه استقلال را در اینستاگرام فالو کرده بود و بدین‌گونه به این باشگاه لینک شده بود.از دیگر اشتراکات کارامان و استقلال، لئونارد کوئیکه است که در ریزه اسپور با این مربی همکاری داشته است. کارامان در یک مسابقه بر سر یک پنالتی با کوئیکه به اختلاف خورد و اعتقاد داشت این بازیکن نباید پنالتی‌زن باشگاه باشد اما کوئیکه پنالتی را گل کرد و سپس اعتراض خود را به این مربی نشان داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط