چهارشنبه 18 مهر 1403 - 09:58

کد خبر 657110

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 07:43:40


پیش‌بینی جذب ۲۳۰ هزار تُن چغندر در کارخانه قند شیروان


فارس/ مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل بهره‌برداری ۲۳۰ هزار تُن چغندر جذب کارخانه قند شیروان شود.

صادق جایروندی، مدیرعامل کارخانه قند شیروان اظهار کرد: آغاز تحویل چغندر توسط کارخانه قند شیروان از ۱۵ مهرماه آغاز شده و تاکنون ۶۰۰ تُن چغندر تحویل این کارخانه شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل بهره‌برداری دویست و ۳۰ هزار تُن چغندر از اقصی‌نقاط کشور جذب این کارخانه شود.

وی گفت: چغندرهای جذب شده از استان‌های غرب کشور و شهرهای کرمانشاه، بوکان و ... صورت گرفته و چغندر استان خراسان‌شمالی از اواخر مهر ماه وارد این کارخانه می‌شود.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان افزود: اولویت تسویه حساب با کشاورزان بومی استان است و مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد و در کمترین زمان ممکن پرداخت بهای خرید انجام می‌شود.

جایروندی خاطرنشان کرد: عیارسنج کارخانه قند شیروان مکانیزه و بدون دخالت دست است و عیارسنجی درست و جلوگیری از اُفت‌زنی غیرمتعارف و پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان مواردی است که می‌تواند منجر به تشویق کشاورزان شود.

وی تأکید کرد: با آغاز فعالیت این کارخانه ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم مشغول کار می‌شوند و گام‌های محکمی در زمینه تولید و اشتغال در کارخانه قند شیروان برداشته می‌شود‌.

جایروندی عنوان کرد: ۱۵ هزار تُن شکر خام جهت تصفیه طی قراردادی به‌زودی وارد کارخانه می‌شود.لازم به‌ذکر است؛ با جذب ۱۰۰ هزار تُن چغندر در دوره بهره‌برداری قبلی رکورد جذب چغندر در همه ادوار شکسته شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط