چهارشنبه 18 مهر 1403 - 12:53

کد خبر 657179

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 08:57:46


آغاز یک لیگ بدون حضور برند‌ها


فارس/فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود.
  لیگ برتر بسکتبال پس از کش و قوس‌های فراوان از فردا پنجشنبه ۱۹ مهرماه در حالی با حضور ۱۱ تیم آغاز می‌شود.رقابت‌ها قرار بود از ۱۲ مهر شروع شود، اما مشخص نبودن وضعیت حضور برخی تیم‌ها و همچنین آماده نبودن برخی دیگر یک هفته به تاخیر افتاد.جای خالی برند‌هامهرام از مدت‌ها قبل عدم حضورش مشخص بود، اما ذوب آهن که یکی از با سابقه ترین و پر افتخارترین تیم‌ها محسوب می‌شد، تا لحظه آخر در گیر و دار آمدن و نیامدن بود که توان و همت مدیران این باشگاه صنعتی در نهایت بر نیامدن گذاشته شد.غیبت این دو تیم که حق زیادی بر گردن بسکتبال ایران دارند و به نوعی برند این رشته دانشگاهی محسوب می‌شوند، قطعا جبران ناپذیر خواهد بود. بسکتبال ایران پیش از این نیز تیم‌های مطرح خود را از دست داده بود و این اولین بار نیست. صبا باطری، صنام، پیکان، پتروشیمی و دانشگاه آزاد قبل از این رخت از بسکتبال بربسته بودند.


تیم‌های کم بضاعت و بازیکنانی که بیرون ماندند
همانند چند فصل گذشته تیم‌های کم بضاعت در لیگ برتر کم نیستند و همین موضوع باعث شده برخی بازیکنان ملی پوش و با سابقه بیرون بمانند‌.تیم‌هایی با بودجه کم توان جذب بازیکنان ملی پوش و با سابقه را ندارند و به همین دلیب سمت جوان‌ترها و کم تجربه تر می‌روند. این موضوع معایب و محاسنی دارد. اینکه بازیکنان جوان فرصت حضور در لیگ برتر فرصت بازی پیدا می‌کنند، می‌تواند اتفاق خوبی برای بسکتبال کشور باشد و از سوی دیگر این کار می تواند به کیفیت لیگ برتر آسیب بزنند و از هیجان آن کاسته شود.سجاد مشایخی، فرید اصلانی، امیر صدیقی، اصغر کاردوست و ... نفرات مطرحی هستند که جذب تیمی نشدند و به ناچار باید تماشاگر مسابقات باشند.
خارجی‌های معمولی
هرچه فصل گذشته بازیکنان خارجی خوبی در ترکیب تیم‌ها حضور داشتند، اما ظاهرا امسال خبری از این اتفاق نیست و بازیکنانی که جذب تیم‌ها شده اند، اسم و رسم ندارند.حضور بازیکنان خوبی زمانی مفید خواهد بود و می‌تواند به بسکتبال کشور کمک کند که یک سر و گردن از نفرات داخلی بالاتر باشند و به نوعی در بازی‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
با تمام تفاسیر سوت شروع لیگ برتر فردا نواخته می‌شود و باید دید این فصل پدیده یا پدیده‌هایی به بسکتبال کشور معرفی می‌شوند یا همچنان فقر استعداد گریبانگیر این رشته است؛ رشته‌ای که مدت‌هاست نتوانسته آنطور که یک دهه قبل بود، خودنمایی کند.برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط