چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:51

کد خبر 657281

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 09:52:35


بیش از ۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک همدان به خارج صادر شد


ایرنا/ مدیرکل گمرک همدان گفت: ۲۵ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار کالا در نیمه نخست سال جاری از گمرک این استان صادر شد که بیشترین مقصد آنها کشور عراق بوده است.

جواد محمدی، مدیرکل گمرک همدان اظهار کرد: صادرات انجام شده از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش دارد و از حیث ارزش نیز تقریبا مشابه با آمار پارسال بوده است.

این مسئول گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان همدان، قرابه و بطری های شیشه ای، سیمان سفید، انواع وازلین های صنعتی و فروسیلیس است.

مدیرکل گمرک استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد صادرات استان از لحاظ وزنی به کشور عراق است،خاطرنشان کرد: پاکستان، افغانستان، ترکیه و روسیه عمده صادرات استان در گروه کالایی صنعتی، معدنی و کشاورزی بوده است.

محمدی با اشاره به آمار واردات در ۶ ماهه امسال نیز گفت: میزان واردات در این مدت چهار هزار و ۸۳۲ تن و به ارزش ۱۴میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بوده است.

وی اظهار کرد: میزان واردات از لحاظ وزنی با افزایش حدود هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو است.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی استان همدان انواع نخ های پلی استر و پلی آمید، لاتکس کائوچوی و مواد رنگی دیسپرسه بوده است.

محمدی خاطر نشان کرد: عمده کشورهای طرف معامله واردات استان همدان گرجستان با بیش از ۷۲ درصد از واردات استان از لحاظ وزنی از این کشور بوده و پس از آن چین، امارات متحده عربی و ترکیه بوده است.

به گفته وی عمده کالاهای وارداتی در استان در گروه کالایی شیمیایی و صنعتی است.

مدیرکل گمرک همدان گفت: ۵۰ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار کالا سال گذشته از گمرک این استان به ۱۸ کشور خارجی صادر شد و وزن کالاهای صادر شده در این مدت به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط