چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 657287

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 10:51:00


دو یادمان دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی ثبت ملی شد


مهر/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ثبت ملی دو یادمان دفاع مقدس در شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این زمینه اظهار کرد: دو یادمان مربوط به دفاع مقدس، یکی یادبود بمباران شیمیایی روستای رش‌هرمه در سردشت و دیگری یادمان محل شهادت شهید محمد بروجردی در سه‌راهی محمدیار-نقده، به‌تازگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه به اهمیت حفظ و معرفی این یادمان‌ها به نسل‌های آینده اشاره کرد و افزود: یادمان‌های دفاع مقدس نه تنها به‌عنوان اسناد تاریخی، بلکه به‌عنوان نمادهای پایداری و ایثار ملت ایران در برابر تجاوز دشمنان محسوب می‌شوند. ما وظیفه داریم این یادمان‌ها را برای آیندگان حفظ کرده و ارزش‌های والای آنها را به‌درستی انتقال دهیم.

صفری یادآور شد: تاکنون ۶ یادمان مرتبط با میراث دفاع مقدس در آذربایجان غربی به ثبت ملی رسیده‌اند، از جمله محوطه عملیاتی نصر هفت در بولفت و دوپازای سردشت، محل شهادت شهیدان مهدی و مجید ذین‌الدین در سردشت، محل شهادت شهید امینی در دهستان موکریان مهاباد، یادمان شهدای تمرچین پیرانشهر، گلزار شهدای اشنویه و گلزار شهدای پلدشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط