چهارشنبه 18 مهر 1403 - 14:49

کد خبر 657375

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 12:37:00


تخصیص اعتبار تکمیل پل عنافچه شهرستان باوی در دستور کار سازمان برنامه و بودجه


ایرنا/ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از موافقیت سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص اعتبارات تکمیلی پل عنافچه در شهرستان باوی خبر داد.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۹ درصدی پل عنافچه اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس پیگیری های انجام شده، تامین و تخصیص سه هزار ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در خصوص تکمیل عملیات اجرایی پل عنافچه را مطابق با ردیف های قانونی بودجه در دستور کار قرار داده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تکمیل این پل به منظور ایجاد ارتباط ایمن و تسهل در رفت و آمد بین بخش مرکزی شهرستان باوی و روستاهای دهستان عنافچه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی جمعیت این دهستان را ۱۴ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این پل به طول ۴۲۶ متر بر روی رودخانه کارون سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات استانی آغاز شد اما در طول این سال ها تکمیل این طرح به دلیل محدودیت منابع استانی با چالش های متعددی همراه بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون تردد مردم دهستان عنافچه به شهر ملاثانی (بخش مرکزی شهرستان باوی) از طریق پل شناور نظامی انجام می شود که علاوه بر تخریب مکرر پل شناور بر اثر شرایط رودخانه کارون وهمچنین هزینه های بالای نگهداری، عبور و مرور اهالی منطقه به ویژه دانش آمکوزان با مخاطرات متعددی روبرو است.

یوسفی بر ضرورت تکمیل پل ثابت عنافچه به عنوان یکی از طرح های عمرانی مهم و تاثیرگذار استان تاکید کرد وگفت: تخصیص اعتبارات این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با اشاره به مکاتابت و پیگیری های انجام شده از سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص اعتبارات تکمیلی این طرح خاطرنشان کرد: اتمام عملیات اجرایی این طرح بزرگ در رضایت مندی و ایجاد امید آفرینی و همچنین ایجاد تردد ایمن مردم شهرستان باوی، تاثیرگذار است.

بر اساس این گزارش، پل عنافچه یکی از بزرگترین پل‌های استان به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر در حال احداث است.

دهستان عنافچه با داشتن ۴۲ روستا و جمعیت ۱۴ هزار نفر از توابع شهرستان باوی است، بین این دهستان و شهرستان باوی رودخانه کارون عبور می‌کند که مردم این منطقه برای تردد به شهرستان باوی و انجام امور زندگی خود نیاز به احداث پل دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط