چهارشنبه 18 مهر 1403 - 14:49

کد خبر 657385

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 12:52:00


گالیکش صدرنشین ایجاد فرصت شغلی در گلستان


ایرنا/ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش از ایجاد ۶۳۲ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد و گفت: با فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط ادارات و نهادها و نیز مشارکت بخش خصوصی، این شهرستان رتبه نخست اشتغال استان را کسب کرد.

نظرعلی ترکمانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش اظهار کرد: سهمیه اشتغال امسال گالیکش ۹۶۹ نفر تعیین شده و ایجاد این میزان شغل معادل ۶۵ درصد تعهد است.

وی اضافه کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده امسال گالیکش در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و خدمات بود.

ترکمنانی به تسهیلات تخصیص یافته به گالیکش در بخش مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع ۷۹ میلیارد ریال به شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گالیکش همچنین گفت: واقع شدن این شهرستان در مسیر جاده بین المللی گرگان - مشهد و عبور سالانه چند ده میلیون مسافر و زائر از این محور، تنوع اقوام و وجود جاذبه‌های طبیعی گردشگری فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود: با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی می‌توان آثار و تولیدات هنرمندان گالیکش و افرادی که از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کردند را عرضه و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

ترکمانی به ظرفیت‌های گالیکش در بخش خیاطی، چرم دوزی، قنادی و صنایع دستی هم اشاره کرد و گفت: این شهرستان ۵۰۰ خیاط دارد که اداره تعاون شهرستان اقدام به تشکیل شرکت تعاونی خیاطان نموده است.

وی ادامه داد: گالیکش ظرفیت ایحاد شهرک خیاطان و نیز احداث کارخانه نساجی و تولید پارچه را دارد که درصورت تحقق اشتغال خوب و پایداری در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

شهرستان گالیکش نزدیک به ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط