شنبه 31 شهریور 1403 - 01:18

کد خبر 65743

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 10:07:55


کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود


ایرنا/ کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: کیفیت هوای اغلب مناطق این استان از بعدازظهر امروز (سه شنبه) به‌خصوص برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

حسین سلطانی، کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف است و بعدازظهر با وزش باد و افزایش پوشش ابرها همراه خواهد شد که این وضعیت جوی، شرایط ورود گرد و غبار به استان را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه گروههای حساس و آسیب پذیر از جمله سالمندان و کودکان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی و زنان باردار از حضور در فضای باز خودداری کنند، اظهار کرد: استفاده از ماسک مناسب برای فعالیت در فضای باز در این شرایط جوی توصیه می شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی وارد استان شده و فعالیت خود را با بارشهای رگباری و رعد و برق آغاز می کند که این شرایط تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.
سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۴ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۶ درجه، آببر ۲۱ و ۳۴ درجه، سلطانیه هفت و ۲۲ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط