چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 657484

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 11:47:58


استقرار فرماندهی انتظامی در صدرا به تصریح قانون


باشگاه خبرنگاران/ رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به جمعیت رو به رشد این شهر، خواستار استقرار فرماندهی انتظامی در صدرا شد.

روح‌الله شجاعیان، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در نشست شورای شهر صدرا که با حضور فرماندهی پلیس راهور شهرستان شیراز تشکیل شده بود، با اشاره به جمعیت روبه رشد شهر صدرا اظهار کرد: صدرا با داشتن بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، عملا بار دومین شهر پرجمعیت استان را به دوش می‌کشد و مشابه آنچه در ارتباط جمعیتی میان تهران و کرج ایجاد گرفته، در شیراز و صدرا در حال شکل گرفتن است.
او افزود: در افق جمعیتی، با احداث واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و همچنین تداوم پروژه‌هایی که بخش خصوصی و تعاونی‌ها پیش می‌برند، جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای صدرا پیش‌بینی می‌شود.
شجاعیان مستند به ماده ۵ قانون شهر‌های جدید، گفت: ماده ۵ قانون شهر‌های جدید تصریح دارد که «کلیه وزارتخانه‌ها، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات وشرکت‌های دولتی و سایر شرکت‌ها و مؤسساتی که شمول قانون برآن‌ها مستلزم ذکر نام است، مکلفند ضمن همکاری در ایجاد شهر جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام به تأمین اعتبار کنند که متناسب با پیشرفت عملیات احداث و اسکان شهر جدید، خدمات مورد نیاز براساس تعرفه‌های شهر‌های مشابه به شهر جدید نیز ارائه شود».
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تاکید کرد: در تفسیر ساده از این قانون در خصوص شهر‌های مشابه، وقتی ما خدمات پلیس را در شهرستان مرودشت با صدرا مقایسه می‌کنیم، اولین موضوع که با آن روبه‌رو می‌شویم استقرار فرماندهی نیروی انتظامی است که باید جزو اولویت‌های صدرا قرار گیرد.
او با بیان اینکه به طور طبیعی سکونت جمعیت بالا امکان وقوع جرم را افزایش می‌دهد، تأکید کرد: نیازمند این هستیم که با توجه به تأکید قانون، استقرار فرماندهی انتظامی در صدرا حتما جزو اولویت‌ها قرار گیرد.
شجاعیان با تصریح اینکه صدرا دیگر شهر جدیدی نیست و ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد، گفت: صدرا با گذشت ۳۰ سال به آن بلوغی رسیده که نیازمند است هرچه زودتر نواقص این شهر تکمیل شود و ساختار‌های هدفمند، صحیح و خوبی در راستای خدمت به شهروندان داشته باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط