چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 657508

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 11:58:42


بیست و سومین عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید


ایرنا/ مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اهدای اعضای بدن یک جوان ۲۳ ساله در استان تعداد موارد اهدای عضو در استان طی سالجاری به بیست و سه مورد رسید.

پانته‌آ رمضان‌نژاد، مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: علیرضا علیمردانی که به علت خونریزی مغزی در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری شده بود دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید پزشکان و رضایت خانواده نیکوکار، عمل جداسازی اعضای بدن وی انجام گرفت.
وی ادامه داد: در نهایت کبد و کلیه‌های مرحوم علیمردانی به بیماران در لیست انتظار پیوند، اهدا شد.
مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، تعداد نفرات تیم جداسازی و اهدای عضو استان را مشتمل بر حدود ۶۰ تا ۷۰ نیرو اعلام کرد و گفت: فرایند پیوند اعضا از ارگان‌های فرد مرگ مغزی برای بیماران نیازمند پیوند رایگان است و هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.
رمضان‌نژاد یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد.
به گفته مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط