چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:59

کد خبر 657687

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:01:00


ام جی های وارداتی با فردا موتورز به نمایشگاه تبریز آمدند


/ ام جی یکی از برند های معتبر وارداتی است که محصولات آن در غرفه شرکت فردا موتور در نمایشگاه خودروی تبریز به نمایش در آمده اند.
 
برند ام جی یکی از برند های مطرح چینی است که ریشه بریتانیایی دارد و محصولات آن حتی در قاره اروپا توانسته اند آمار فروش خوبی را از خود به جای بگذارند. محصولات این برند در دور جدید واردات خودرو، توسط شرکت فردا موتورز در ایران عرضه می شود و تعدادی از ام جی های وارداتی اکنون در نمایشگاه خودروی تبریز در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

در این نمایشگاه خودروهایی نظیر؛ MG 4، ام جی سایبر استر و… از حضور دارند اما چون روند تحویل تعدادی از ام جی های وارداتی نظیر؛ ام جی GT و ام جی ۵ به زودی آغاز می شود، باید نگاه ویژه ای به آن ها داشت.

MG 5 یک سدان اقتصادی است که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده و در سال ۲۰۲۱ نیز نسخه فیس لیفت این خودرو عرضه شده است. اما جالب است بدانید که فردا موتورز نمونه فیس لیفت را رونمایی نکرد و به سراغ نمونه اولیه برای واردات رفته است و قرار است به زودی نسخه ابتدایی این محصول را وارد بازار ایران کند.

ام جی ۵ وارداتی فردا موتور مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۱۸ و ۱۵۰ نیوتن متر دارد، و این موتور به یک جعبه دنده CVT متصل می شود و قدرت به چرخ های جلو می رسد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل ترکیبی ۵/۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر عنوان شده است.

 MG 5 به امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه ای، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، اپل کارپلی، اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فناوری LED چراغ ها، تهویه الکتریکی، آینه تاشو برقی، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی و… مجهز است که در رده قیمتی خود، سطح امکانات مناسبی را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

دیگر ام جی وارداتی که توانسته سر و صدای زیادی به پا کند MG GT است که حقیقت یک سدان کامپکت محسوب می‌شود که تاکنون دو نسل از آن به بازار آمده است. اگرچه نسل دوم ام جی جی تی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، اما در واقع این خودرو از سال ۲۰۲۰ به عنوان نسل دوم ام‌جی ۵ به برخی دیگر از بازارها راه پیدا کرده است.

ام جی GT وارداتی مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری توربو شارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۱۷۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است، گیربکس خودرو نیز از نوع دوکلاچه تر و ۷ سرعته اتوماتیک است، همچنین بنا به اعلام ام جی مصرف سوخت ترکیبی MG GT حدود ۵/۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

MG GT به عنوان یک سدان اسپرت امکانات بسیار خوبی را در دل خود جای داده است که از جمله آنها می توان به؛  ۶ کیسه های هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد.

همانطور که گفته شد تمام ام جی های وارداتی در غرفه شرکت فردا موتورز به نمایش درآمدند که علاقه مندان می توانند از آن ها بازدید کنند اما در در کنار ام جی های وارداتی محصولات مونتاژی شرکت فردا موتور نیز در این نمایشگاه حضور دارند که از جمله آن ها می توان به؛ FMC 511، FMC T5، FMC SX5 ،SUBA M4 و… اشاره کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط