چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:48

کد خبر 657702

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 13:46:11


۶۰ درصد جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند


ایسنا/ معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۶۴ هزار گلستانی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که ۸۳ درصد این افراد به صورت کاملا رایگان از این خدمات استفاده می کنند. 

علیرضا صحرایی، معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان بیمه کردن مردم و درصد افراد تحت پوشش را یکی از معیارهای کشورهای توسعه یافته در جهان برشمرد و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هرچقدر به جلو حرکت کرده‌ایم؛ خدمات حوزه سلامت در کشور افزایش یافت.

وی بیمه کردن همه آحاد مردم را از خط مشی‌های بیمه سلامت دانست و اضافه کرد: در راستای این سیاست در کنار صندوق‌های بیمه‌ای موجود، ۲ صندوق بیمه روستاییان و صندوق بیمه سلامت ایرانیان (همگانی) راه‌اندازی شده است تا امکان بیمه همه افراد محروم جامعه فراهم شود.  

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه همه افراد ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان قرار گرفته‌اند، گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان گلستان تحت پوشش بیمه روستائیان هستند که ۶۹ درصد بیمه شده استان را تشکیل داده و کاملاً رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

صحرایی با بیان اینکه صندوق بیمه ایرانیان مختص ساکنان شهرهایی است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و بیش از ۱۷۴ هزار و ۳۷۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند، گفت: ۱۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان تحت پوشش بیمه ایرانیان هستندکه در این بیمه نیز افراد دهک یک تا پنج هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و فقط افراد دهک ۱۰ جامعه ۱۰۰درصد حق بیمه که معادل یک میلیون ۹۳۸ هزار تومان برای یک سال و (۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان در هرماه) است، می‌پردازند.

وی اضاقه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۶۴ هزار گلستانی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که از این تعداد ۸۰۶ هزار نفر تحت پوش بیمه روستایی، ۱۷۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی و الباقی تحت پوشش بیمه صندوق‌های کارکنان دولت و سایر اقشار هستند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با تأکید اینکه ۸۳ درصد بیمه شده‌های بیمه سلامت استان گلستان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده و هزینه‌ای در این رابطه پرداخت نمی‌کنند، گفت:  یک هزار و ۲۶۴ مرکز پزشکی در حوزه‌های مختلف بیمارستانی، درمانگاه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، توان بخشی، پرتو پزشکی و مامایی با بیمه سلامت گلستان طرف قرار هستند و برای اولین بار در کشور ۳ مرکز دیالیز بخش خصوصی با تعرفه خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ پزشک عمومی، ۲۸۰ متخصص، ۳۰ فوق تخصص، ۷۰ دندانپزشک. و ۳۱۱ داروخانه در استان گلستان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، افزود:  هیچ داروخانه مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی گلستان نداریم که با بیمه سلامت قرار داد نداشته باشد.


آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط