چهارشنبه 18 مهر 1403 - 18:46

کد خبر 657771

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 14:44:08


انتقاد رییس سازمان بورس از کاهش حاشیه سود شرکت‌ها به ۱۲درصد


تسنیم/رییس سازمان بورس از کاهش حاشیه سود شرکتها به ۱۲درصد انتقاد کرد.

حجت اله صیدی در کنفرانس حاکمیت شرکتی که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با اشاره به اینکه سرمایه زمانی تشکیل میشود که سرمایه گذار احساس کند از سرمایه او صیانت میشود، گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان بورس صیانت از سرمایه گذاران است. در این مسیر بایستی شرکتها ملزم به شفافیت و انتشار دقیق اطلاعات شوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه امروز متوسط حاشیه سود شرکتهای از23درصد به زیر 12درصد رسیده است، گفت: وقتی از سرمایه افراد صیانت میشود که مدیران شایسته در صدر شرکتها باشند و سود دهی آنها افزایش یابد‌، نه اینکه مثل امروز شاهد کاهش حاشیه سود شرکتهای باشیم.
رییس سازمان بورس با اشاره به برگزاری جلسه تایید صلاحیت مدیران در سازمان بورس گفت: وضعیت به گونه‌ای است که افرادی برای مدیریت شرکتها مراجعه میکنند که با کلیت صورت مالی نیز آشنا نیستند.
وی با انتقاد از مراکز صادرکننده مدارک دکتری در قالب دی بی ای،گفت: کمیته انتصابات باید جدی گرفته شود، در این مسیر بایستی دستورالعمل حاکمیت شرکتی در بورس اصلاح شده و باید این مسیر ادامه یابد.صیدی با انتقاد از وضعیت حسابرسان در کشور گفت: متاسفانه سرجمع 12 کارشناس ارشد مسلط در کشور در حوزه حسابرسی فعالیت میکنند که نام آنها دائما در حسابرسی شرکتها تکرار میشود.
رییس سازمان بورس تاکید کرد، جدای از شرایط کلان اقتصاد کشور نظام راهبری شرکتی باید جدی گرفته شود. برای مدیریت ریسک، افزایش بهره وری باید از حاکمیت شرکتی در دستور کار باشد.
وی در خاتمه گفت: سعی می‌کنیم صف عرضه اولیه شرکتها طولانی نشود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط