چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:52

کد خبر 657837

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 18:21:00


اولین حضور آئودی در نمایشگاه خودروی تبریز


/ شرکت معین خودرو یکی از شرکت های وارد کننده است که در نمایشگاه خودروی تبریز حضور دارد و آئودی Q5-etron را در نمایشگاه تبریز معرفی کرده است.

محبوبیت و کیفیت و همچنین اصالت برند آئودی بر کسی پوشیده نیست و جای محصولات این برند در میان خودرو های وارداتی احساس می شد. شرکت معین خودرو یکی از وارد کننده هایی بود که به سراغ محصولات آئودی رفت و کراس اوور لوکس تمام برقی این شرکت را برای بازار ایران انتخاب کرد.
 
شرکت معین خودرو به عنوان شرکت وارد کننده محصولاتی از برند های تویوتا، هوندا و… با همکاری گروه خودرویی آسا در نمایشگاه خودروی تبریز شرکت کرده است و برای اولین بار خودرویی از نشان آئودی را در نمایشگاه تبریز در معرض دید عموم قرار داده است. ما در این مطلب سعی داریم نگاهی به ویژه به داشته باشیم و دیگر محصولات وارداتی شرکت معین خودرو را نیز معرفی کنیم.

نیروی محرکه آئودی Q5 e-tron وارداتی شرکت معین خودرو از یک پیشرانه برقی ۱۵۰ با توان کیلووات (۲۰۲ ) تامین می شود که این پیشرانه می تواند  نهایی ۳۱۰ نیوتن متر را تولید و به چرخ های عقب منتقل کند. این خودرو برای تامین انرژی مورد نیاز پیشرانه برقی خود از پکیج باتری با ظرفیت ۸۳.۴ کیلووات ساعت استفاده می کند. نکته جالب توجه این است که این خودرو به کمک این باتری ها می تواند تنها با یکبار شارژ کامل، مسافتی در حدود ۵۶۰ کیلومتر را طی کند که عدد قابل توجهی به شمار می رود.

این خودرو با کوهی از آپشن در بازار ایران عرضه می شود که از جمله آپشن های این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، سامانه هشدار تصادف از جلو و عقب، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، راننگی خودکار بین خطوط، تابلو خوان، رانندگی خودکار در ترافیک، سامانه DOW، هدآپ دیسپلی (HUD)، استارت دکمه ای، ورود خروج بدون کلید، پشت آمپر دیجیتالی، رینگ های آلومینیومی، تریم چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، خروجی تایپ سی، گرم کن صندلی های عقب و جلو، سرد کن صندلی های جلو، نوربالای اتوماتیک، در صندوق عقب برقی، فناوری LED چراغ ها، سقف پانوراما، چراغ خوش آمد گویی، آینه الکتروکرومیک و… اشاره کرد.

در کنار این کراس اوور تمام برقی و جذاب آلمانی، کراس اوور تمام برقی دیگری نیز در غرفه این شرکت دیده می شود با این تفاوت که این کراس اوور تمام اصالت ژاپنی دارد.

هوندا ENS1 یک کراس اوور نسبتا کوچک و جمع و جور با قوای محرکی تمام الکتریکی است که در اصل نسخه برقی هوندا وزل یا همان هوندا HR-V به شمار می‌رود.

هوندا ENS1 تنها از یک موتور برقی نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. این پیشرانه الکتریکی قدرتی برابر ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. پک باتری لیتیومی موجود در هوندا ENS1 یکی از پرظرفیت‌ترین نمونه‌های موجود در خودروهای برقی راه‌یافته به بازار ایران محسوب می‌شود و ظرفیت ۶۸.۸ کیلووات ساعت ارائه می‌دهد. درنتیجه می‌توان با یک مرتبه شارژ تا حدود ۵۱۰ کیلومتر مسافت را پیمود که برد بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

شرکت معین خودرو یکی از نمونه های فول آپشن این خودرو را برای بازار ایران در نظر گرفته که امکاناتی نظیر؛ ایربگ‌های جلو، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار هشدار برخورد از جلو، سنسور پایش وضعیت راننده، بازیابی انرژی ترمزها، سقف پانوراما دوتکه، نمایشگر مالتی مدیا لمسی ۱۵.۴ اینچی، پشت آمپر دیجیتال و… تنها بخشی از امکانات این خودرو به شمار می رود.

دیگر محصول ژاپنی که در غرفه شرکت معین خودرو حضور دارد تویوتا لوین است که در دو نسخه بزینی و هیبریدی پا به این نمایشگاه گذاشته است.

نسخه بنزینی تویوتا لوین از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل کند. اما در نقطه مقابل، در نسخه هیبریدی تویوتا لوین دارای یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه به تنهایی می تواند ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اما یک پیشرانه برقی به کمک پیشرانه بنزینی می آید که این پیشرانه به تنهایی توان تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در این خودرو نیرو، به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد و مجموع توان تولیدی ۱۳۴ تا ۱۴۲ اسب بخار را می توان از این خودرو انتظار داشت که این نیرو از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند.

این دو نسخه به لحاظ آپشن و امکانات تا حد زیادی به هم نزدیک هستند اما به دلیل تعرفه واردات تعداد آپشن های نسخه هیبریدی کمی بیشتر از نسخه بنزینی است. با این حال امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، اخطار خروج از خط، سنسور نور، نور بالای اتوماتیک، فناوری LED چراغ ها، اپل کارپلی، اندروید اتو، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب و… از جمله امکاناتی است که در هر دو نسخه به صورت پایه وجود دارد.

همانطور که گفته شد شرکت معین خودرو با همکاری گروه خودرویی آسا در نمایشگاه خودروی تبریز امسال شرکت کرده است و محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش در آورده است. جالب است بدانید که گروه خودرویی آسا نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات شرکت معین خودرو را بر عهده دارد و ارائه خدمات شرکت معین خودرو در تبریز بر عهده شرکت آسا است. 

1403/07/18 - 20:01


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط