چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:53

کد خبر 657842

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 15:56:43


مهاجرانی: خط قرمز تصمیمات دولت چهاردهم، سفره مردم است


ایرنا/ سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه خط قرمز تصمیمات دولت چهاردهم سفره مردم است، گفت: به هیچ عنوان تصمیمی که منجر به فشار بر اقشار کم درآمد جامعه باشد، گرفته نمی شود.

«فاطمه مهاجرانی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه چهارمین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی، در جمع خبرنگاران در خصوص اصلاح وضعیت یارانه ها اظهار داشت: در تصمیم گیری ها مراقبت می‌شود تا فشاری به مردم وارد نشود.
وی ادامه‌داد: دولت چهاردهم با توجه به اینکه شعار خود را بر شفافیت و پاسخگویی قرار داده است، به سمت حکمرانی خوب حرکت می کند و در سعی می کند تا اصلاحاتی را اعمال کند.
سخنگوی دولت بیان‌داشت: برنامه هایی اعمال می شود تا به پیاده سازی حکمرانی شرکتی منتج شود، جایی که شفافیت نباشد، فساد ایجاد می شود.
مهاجرانی با اشاره به برنامه‌ها برای رفع ناترازی انرژی، گفت: متنوع سازی سبد انرژی را در دستور کار خود قرار داده ایم، همچنین اصلاحاتی که آرام بوده و بدون فشار به بخش های مختلف جامعه باشد در دستور کار است.
وی تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار و تقویت بخش خصوصی جزو دستور کارهای دولت چهاردهم است که دنبال می‌شود.
سخنگوی دولت ادامه‌داد: شایسته سالاری مهم‌ترین کار است، باید مدیران ارشد شرکت های بخش خصوصی به تصمیمات کلان و مدیریت اشراف داشته باشد و راهبردی و استراتژیک را بلد باشند.
وی در پاسخ به شایعاتی در خصوص صف بستن برای پست گرفتن در دولت چهاردهم، گفت: سعی می کنیم جلوی اینگونه انتصاب ها گرفته شود. در مورد انتصاب ها باید به مردم جواب داده شود چرا که نباید منافع ملی را فدای منافع فردی کنیم.
مهاجرانی با اشاره به خصوصی سازی در دولت چهاردهم، گفت: با جلوگیری از اقدامات غیر کارشناسی، این موضوع پیگیری می شود زیرا شعار دکتر پزشکیان تاکید بر کار کارشناسی است.

چهارمین کنفرانس بین المللی راهبری شرکتی به همت سازمان مدیریت صنعتی در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ مهرماه در حال برگزاری است. در این کنفرانس بیش از ۳۷۰ نفر از مدیران عامل، اعضای هیات‌مدیره و مقامات دولتی و خصوصی گرد هم آمدند تا به بررسی راهکارهای ارتقای شفافیت، مسئولیت‌پذیری و عدالت در شرکت‌ها بپردازند. هدف از این کنفرانس، تسهیل دستیابی به توسعه اقتصادی و تضمین حقوق سهامداران خرد در بازار بورس است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط