چهارشنبه 18 مهر 1403 - 20:53

کد خبر 657881

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 16:40:48


شهردار: ۲۲ نقطه کرج رفع آبگرفتگی شد


ایرنا/ شهردار کرج با بیان اینکه ۳۲ نقطه این کلانشهر تا قبل از فعالیت شورای ششم در زمان بارش‌ها دچار آبگرفتگی شدید می‌شد، گفت: تاکنون ۲۲ نقطه آنها با اجرای پروژه‌های عمرانی و طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی رفع آبگرفتگی شده‌است.

مهرداد کیانی، شهردار کرج روز چهارشنبه در حاشیه گشایش ۶ پروژه عمرانی خدماتی در بهشت سکینه(س) اعلام کرد: ۱۰ نقطه باقیمانده نیز تا اوایل سال آینده رفع آبگرفتگی می‌شود.
شهردار کرج افزود: یکی از طرح های مهم مدیریت شهری کرج برای مهار سیلاب ها و روان آب ها احداث شبکه گسترده جمع آوری سیلاب ها است که هزینه فراوانی برای اجرای آن صرف شده است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح مدیریت شهری موفق به مهار بخش وسیع سیلاب ها و انتقال آنها به سفره های زیر زمینی یا تصفیه خانه های پساب شهری شده است.
کیانی گفت : تاکنون چهار تصفیه خانه پساب برای پالایش آبهای سطحی در کرج احداث و راه اندازی شده و بخش بیشتر فضاهای سبز این کلانشهر با آب غیرآشامیدنی آبیاری می شود.
شهردار کرج تاکید کرد: اکنون در تلاش هستیم تا میزان مصرف آب شرب در آبیاری فضاهای سبز این کلانشهر را به صفر برسانیم .
وی این نکته را نیز اضافه کرد که با توجه به تغییر اقلیم گاهی بارش های تندری سبب جاری شدن سیلاب می شود که مهار این آبها زمان بیشتری می برد اما مدیریت شهری در تلاش است تا بتواند آبهای سطحی را با هر میزان شدت کنترل کند.
کیانی درخصوص توزیع عادلانه امکانات در محله های کرج گفت: در این دوره شورای شهر پروژه های فراوانی با هدف توزیع عادلانه امکانات و خدمات در محله های کم برخوردار کرج اجرا شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس احداث بوستان های تفریحی در محله های کم برخوردار یا اجرای پروژه های دیگر در این محله با جدیت دنبال شده است.
شهردار کرج در زمینه ظرفیت تدفین اموات در بهشت سکینه (س) کرج اظهار کرد: این آرامستان تا ۳۰ سال آینده نیز جوابگو خواهد بود ضمن آنکه اکنون آرامستان بهشت علی (ع) در جاده ماهدشت - اشتهارد در حال تجهیز و آماده سازی است که بخشی از اموات استان البرز در آرامگاه جدید تدفین می شوند.
وی افزود: امروز ۶ پروژه عمرانی با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال در آرامستان بهشت سکینه (س) به بهره برداری رسید تا زمینه رفاه خانواده های سوگوار در این مکان فراهم شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط