چهارشنبه 18 مهر 1403 - 20:49

کد خبر 657892

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:17:00


گوگل میت به قابلیت ضبط، رونویسی و یادداشت‌برداری خودکار مجهز شد


دیجیاتو/ گوگل میت پیشرفته‌تر می‌شود.

پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی آنلاین مدت‌هاست برای جلسات و مکالمات از راه دور استفاده می‌شوند اما فقط پس از شیوع جهانی COVID-19 در سال 2020 بود که واقعاً رونق گرفتند. پیشتر اعتقاد بر این بود که چنین پلتفرم‌هایی مانند زوم، گوگل میت، مایکروسافت تیمز و موارد دیگر به‌تدریج پس از همه‌گیری از بین می‌روند اما اتفاق دیگری افتاده است. پلتفرم‌های ویدئوکنفرانس هنوز محبوب‌اند و مدام ویژگی‌های جدیدی به دست می‌آورند. یکی از این پلتفرم‌ها گوگل میت است که قرار است میزبان چند ویژگی جدید باشد.

در ماه اخیر گزارش شده بود گوگل میت 2 ویژگی مهم خواهد داشت؛ اولین ویژگی به کاربران امکان ارسال پیام‌های ویدیویی را می‌دهد، درحالی‌که دیگری صفحه تماس پلتفرم را با طراحی مجدد بروز می‌کند؛ این پایان کار نیست و بنابر بیانیه گوگل، این پلتفرم ارتباطی قرار است 3 ویژگی دیگر هم داشته باشد. کاربران گوگل میت می‌توانند از این پلتفرم نه‌فقط برای شرکت در جلسات بلکه برای ضبط آن‌ها نیز استفاده کنند.

برای آسان‌ترکردن این فرایند، Google Meet ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند که به‌طور خودکار عمل ضبط، رونویسی، و یادداشت‌برداری را انجام می‌دهند.

معرفی قابلیت‌های جدید گوگل میت
رونویسی خودکار: هنگامی که فعال باشد، محتوای جلسات خودکار رونویسی می‌شود و متنی مکتوب از همه چیزهایی که در جلسه گفته شده، ایجاد می‌شود.
ضبط خودکار: درصورت فعال‌ بودن، ویدیوی جلسات خودکار ضبط می‌شود.
یادداشت‌های خودکار: با این قابلیت نکات کلیدی جلسه به‌صورت خودکار خلاصه می‌شود که می‌توان آن‌ها را هنگام مرور کلی جلسه خواند.
البته گوگل تأکید می‌کند استفاده از رونویسی خودکار و ضبط خودکار بدون رضایت همه شرکت‌کنندگان جلسه ممکن است غیرقانونی و قابل‌پیگیری باشد.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود تمام این ویژگی‌ها طی 3 روز آینده در دسترس همه کاربران قرار بگیرند. علاوه‌براین، کاربران برای استفاده از ویژگی یادداشت‌برداری خودکار به اشتراک Gemini Business ،Enterprise، Education ،Education Premium یا افزونه AI Meetings & Messages نیاز دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط