چهارشنبه 18 مهر 1403 - 18:50

کد خبر 657895

چهارشنبه 18 مهر 1403 - 17:42:00


اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی در اولویت


ایسنا/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی و ارتقای کیفیت ارتباطات در روستاهای متصل و همچنین تحقق کامل دولت هوشمند را به طور جدی در دوره پیش رو دنبال می‌کند.

سید ستار هاشمی که میزبان اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بود، با بیان اینکه امروز افتخار داشتیم تا بخشی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به طور مشخص، سازمان فناوری اطلاعات را تشریح کنیم، خاطرنشان کرد که حضور نمایندگان در وزارت ارتباطات، سرآغازی برای هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر شود تا وزارت ارتباطات با اتکا به ظرفیت نمایندگان مجلس، گام‌های بلندی را برای تحقق دولت الکترونیک و دولت هوشمند بردارد.  

وی با اشاره به بازدید نمایندگان از سامانه‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ابراز امیدواری کرد که مردم در نهایت زیرساخت‌های فراهم شده را در زندگی خود لمس کنند و امور زندگی‌شان تسهیل شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک زمانی به طور کامل محقق می شود که مردم نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی و ارایه مدرک پیدا نکنند، گفت: این مسئله به طور جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد که در نهایت منجر به اجرای «قانون دوام» نیز خواهد شد.

هاشمی همچنین اتصال روستاهای فاقد ارتباطات و ارتقای کیفیت ارتباطات در روستاهای متصل را از اولویت‌های وزارت ارتباطات در دوره جدید دانست.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس، مباحث تبیینی حول محور اقدامات انجام گرفته در حوزه های ماموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ضروری دانست و تاکید کرد که به منظور تقویت امیدآفرینی در جامعه در آینده، آشنایی مردم با دستاوردها به شکل ویژه ای دنبال خواهد شد.  

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که در این دیدار، حضور حداکثری داشتند در ادامه به بیان نقطه نظرات و انتظارات خود از وزارت ارتباطات پرداختند که توسعه ارتباطات روستایی، اجرای قانون حکمرانی داده، افزایش امنیت سایبری و مقابله با حملات سایبری، توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات، حمایت از پلتفرم های داخلی، کاهش تعرفه ترافیک داخلی، اعمال حکمرانی در فضای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال از جمله مهمترین محورهای مطرح شده در این جلسه بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط