پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 03:01

کد خبر 658196

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 08:08:00


اوپو ColorOS 15 از موتورهای Aurora و Tidal برای روانی هرچه بیشتر رابط کاربری بهره می‌برد


ترنجی/ بعدازظهر امروز، اوپو رویدادی را با محوریت معرفی فناوری دو موتوره برای نسخه آینده ColorOS 15 خود برگزار کرد. درجریان این رویداد، اوپو اعلام کرد که سری Find X8 و OnePlus 13 اولین گوشی‌هایی هستند که با ColorOS 15 عرضه خواهند شد.

اوپو ColorOS 15
ColorOS 15 جدید شاهد ارتقاء قابل‌توجهی در روانی و پایداری است. این رابط کاربری هر دو موتور Aurora و Tidal را دارد که تجربه روانی اندروید را از معماری زیربنایی به سطح برنامه بازتعریف می‌کند. آپدیت ColorOS 15 قرار است به‌صورت رسمی درجریان رویداد ODC اوپو در تاریخ 17 اکتبر/26 مهر معرفی شود.

اوپو همچنین بیان می‌کند که هدف ColorOS 15 تعریف مجدد استانداردهای روان بودن است. با همکاری آکادمی علوم چین، این نسخه استانداردهای «5 Zero» را ارائه می‌دهد: کرش کردن صفر، لگ زدن صفر، افت فریم صفر، تأخیر صفر و پاسخ لمسی صفر. اوپو در ادامه می‌افزاید که این نسخه «سبک‌تر و پاسخ‌گوتر بوده و تجربه برتر در اندروید را ارائه می‌دهد.»

به‌عنوان نسل جدیدی از سیستم‌عامل‌های سفارشی، ColorOS 15 برای بازسازی تجربه روان در اندروید طراحی شده است و معیار جدیدی را در روان بودن ایجاد می‌کند. این سیستم با فناوری انقلابی دو موتوره، دارای موتور Aurora و Tidal است که تجربه کاربری نرم‌تر، هوشمندتر و کارآمدتر را ارائه می‌دهد.

به‌طور سنتی، روش پردازش تک‌رشته‌ای با انیمیشن‌ها و برنامه‌های پیچیده همراه شده است که منجر به تأخیر اجتناب‌ناپذیر می‌شود. بااین‌حال، موتور Aurora در ColorOS 15 مشکلات سوسو زدن و پرش صفحه را حل می‌کند، درحالی‌که از پاسخ‌های لمسی دقیق و ثابت ازطریق پردازش موازی چندرشته‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

ColorOS 15 همچنین اولین ویژگی انیمیشن موازی صنعت را معرفی می‌کند. نه‌تنها آیکون‌های برنامه‌ها، ویجت‌ها و پوشه‌ها می‌توانند به‌صورت موازی پردازش شوند، بلکه می‌توانند در هر زمانی قطع شوند. حتی با کلیک‌های سریع، محتوای صفحه‌نمایش سریع و صاف باقی می‌ماند.

با پشتیبانی از موتور Aurora، آپدیت آینده ColorOS 15 یک تجربه پویای کاملاً ارتقایافته را به‌ارمغان می‌آورد. سرعت پاسخ کنترل تا 18 درصد و پایداری کنترل تا 40 درصد افزایش یافته است و دارای جلوه‌های پویاتر، انیمیشن‌های فضایی سه‌بعدی دقیق، جلوه‌های بازخورد سریع و جلوه‌های کشویی در سطح سیستم برای برنامه‌های شخص ثالث است.

علاوه‌بر این، Tidal Engine در ColorOS 15 عملکرد کلی سیستم را ازطریق تخصیص هوشمند حافظه پنهان تراشه و بهینه‌سازی الگوریتم هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد. این مورد به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا از منابع محاسباتی گوشی بهتر استفاده کند و کارایی عملیاتی را افزایش دهد.

شتاب‌دهنده الگوریتم Full-Stack، یک فناوری انحصاری داخلی در موتور Tidal، مدیریت منابع اندروید را بهینه می‌کند و کارایی فرمان در سطح چیپست را افزایش می‌دهد. این امر پیچیدگی دستورات را تا 28 درصد کاهش می‌دهد و کارایی الگوریتم را 3 برابر افزایش می‌دهد و درنتیجه عملکرد نرم‌تر و کاهش مصرف انرژی را به‌همراه دارد.

نظر شما درباره ColorOS 15 چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط