جمعه 30 شهریور 1403 - 21:16

کد خبر 65834

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 10:58:22


اتصال خطوط یک و ۶ متروی پایتخت به راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد


باشگاه خبرنگاران/ در طرح ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری، ضمن برقراری ارتباط ساز‌ه‌ای ایستگاه شهر ری با خط راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومه‌ای راه‌آهن تهران-گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده می‌شود.

در جلسه‌ای که با حضور علی قارداشی معاون فنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پرویز ظهراب‌زاده معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران و سایر مدیران و دست‌اندرکاران با موضوع طرح ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری برگزار شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستم‌های حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حومه‌ای در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.
پرویز ظهراب‌زاده، معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری اظهار کرد: طبق این طرح، ایستگاه شهر ری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و ۶ شبکه متروی پایتخت محسوب شده و جنوبی‌ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط ۶ به شمار می‌آید، ضمن برقراری ارتباط ساز‌ه‌ای با خط راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومه‌ای راه‌آهن تهران-گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می‌پذیرد.
نظام بهره‌برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح TOD و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مود‌های حمل و نقل همگانی (تاکسی و اتوبوس) در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه هماهنگی مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت متروی تهران بود.
در این طرح شهرداری منطقه ۲۰ مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD و ایجاد فضا‌هایی برای استقرار سایر مود‌های حمل و نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را بر عهده دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط