پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 658389

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 09:42:15


تولید گندم در استان مرکزی ۷۶ درصد افزایش یافت


ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه این استان در سال زراعی گذشته شاهد رشد ۷۶ درصدی در تولید گندم بود، گفت:‌ رتبه چهارم کشور در این زمینه مربوط به سرزمین افتاب است.

علی صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون در تدارک برگزاری جشن شکرگذاری گندم در استان هستیم، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شده که ۴۴۰ هزار تن آن از سوی شرکت غله به صورت تضمینی خریداری شده است.
وی اضافه کرد: این میزان خرید سه برابر نیاز سالانه استان مرکزی است که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال حفظ و افزایش این میزان تولید در سال آینده است.
صفری با بیان اینکه میانگین رشد تولید گندم در کشور در سال زراعی گذشته حدود ۱۶ درصد و در این استان ۷۶ درصد بود، یادآور شد: این سازمان سعی دارد با فراهم کردن زمینه و مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط کشت، داشت و برداشت مناسبی برای زارعان فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح طرح جهش تولید در دیم زارها از ۱۵۰ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار در سال زراعی جاری از جمله اقدامات این سازمان برای توسعه مقدار تولید گندم در این استان است.
وی افزود: همچنین ترویج و قرار گرفتن یافته های علمی و تحقیقاتی در مزارع، تامین نهادهای زراعی از دیگر اهداف این سازمان برای تحقق این هدف است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط