پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 11:51

کد خبر 658403

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 10:01:00


نگاهی به غرفه زامیاد در نمایشگاه خودروی تبریز


/ شرکت زامیاد یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا است که در نمایشگاه خودروی تبریز ۱۴۰۳ شرکت کرده و محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته است.

چند وقتی است که فعالیت گسترده ای را با شرکت FOTON آغاز کرده است و به همین دلیل در مدت اخیر توانسته از محصولات جدیدی از جمله وانت، کامیونت، اتوبوس و… رونمایی کند. این شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه خودروی تبریز شرکت کرده است و محصولات خود را به نمایش گذاشته است. ما در این مطلب سعی نگاهی به غرفه این شرکت بیاندازیم و برخی از محصولات این شرکت را معرفی کنیم.
 
یکی از جدیدترین محصولاتی که قرار است طی همکاری شرکت زامیاد و فوتون در ایران تولید و عرضه می شود وانت واندر است. فوتون واندر در حقیقت یک کامیونت سبک است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۳ رونمایی شده است.

وانت واندر مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۱۲ و نهایی ۱۴۷ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های عقب این خودرو روانه کند. این خودرو دارای ۴۸۷۲ میلی متر طول، ۱۸۱۰ میلی متر عرض و ارتفاعی بالغ بر ۱۹۸۰ میلی متر بوده و وزن خالص آن به ۱۲۰۰ کیلوگرم می رسد.

این خودرو با اینکه طراحی بسیار ساده در بخش های بیرونی و داخل کابین خود دارد اما به عنوان یک کامیونت سبک یا وانت امکانات قابل قبولی را به نمایش می گذارد. از جمله این امکانات می توان به؛ کیسه هوای سرنشینان جلو، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، دیلایت، سنسور نور، تنظیم برقی آینه های جانبی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، پورت USB، دوبین دنده عقب، فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان و… اشاره کرد.

محصول دیگری که در غرفه شرکت زامیاد حضور دارد و در دسته خودرو های کار و تجاری قرار می گیرد، کامیونت باراد است. کامیونت باراد یکی از جدیدترین محصول شرکت زامیاد است که در ۴ مدل ۵.۵ تن، ۶ تن خواب دار و بدون خواب و همچنین ۹.۵ تن خواب دار در بازار عرضه می شود و این خودرو نیز برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مشهد معرفی شد.

احتمالا کامیونت باراد به عنوان یک کامیونت سبک، در  مدل ۵.۵ تن با موتور دیزلی شرکت نیسان با حجم ۳ هزار سی‌سی و قدرت موتور ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور rpm 3200 ، حداکثر گشتاور موتور ۳۵۵ نیوتن متر و گیربکس ۶ سرعته Fast – C6J45T با کنترل دستی به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین این خودرو در مدل ۶ تن و ۹.۵ تن، کامیونت باراد دارای موتور Cummins با حجم ۳ هزار و ۸۰۰ سی‌سی و قدرت موتور ۱۵۷ اسب بخار در دور موتور ۲هزار و rpm ۶۰۰ حداکثر گشتاور موتور ۵۱۸ نیوتن متر است که با گیربکس ۶ سرعته Fast- C6J55T به صورت کنترل دستی عرضه می‌شود.

کامیونت باراد از نظر رفاهی و ایمنی به قابلیت‌هایی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS)، ترمز اگزوز، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، چراغ رانندگی در روز و سنسور نور، چراغ مه شکن جلو و عقب، دوربین دنده عقب، صفحه نمایش مالتی مدیا ۱۰ اینچ، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، آینه های جانبی قابل تنظیم برقی مجهز به گرمکن و… مجهز شده است.

محصول جذاب دیگر از شرکت زامیاد که این شرکت برای مصارف حمل نقل عمومی خارج شهری در نظر گرفته است اتوبوس فوتون U9 است که قرار است در دو مدل معمولی و VIP در بازار عرضه شود.

این اتوبوس بین شهری ۹۳۸۰ میلی متر طول، ۲۵۰۰ میلی متر عرض و ارتفاع آن با احتساب کولر معادل ۳۴۰۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن ۴۷۱۰ میلی متر است. اتوبوس فوتون U9 نیروی محرکه خود را از طریق یک پیشرانه ۶.۷ لیتری شش سیلندر توربوشارژ تامین می کند که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده اتوماتیک (VOITH DIWA 854.6) که مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است، به چرخ ها منتقل کند.

نسخه VIP این اتوبوس بین شهری دارای ۱۸ صندلی برای مسافران و یک صندلی برای راننده بوده که صندلی راننده از نوع پنوماتیکی با تنظیم شش حالته است اما در نسخه غیر VIP اتوبوس بین شهری زامیاد ۳۸ صندلی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

نسخه VIP فوتون U9 امکانات بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می دهد. صندلی های تخت خواب شو، صفحه نمایش ۱۱ اینچی، سینی غذای تاشو، USB، سیستم هشدار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، تاخوگراف، GPS، تنظیم برقی آینه های جانبی به همراه گرم کن آینه ها، دو دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل، یخچال و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این خودرو هستند.

البته ناگفته نماند محصولات دیگری از گروه زامیاد نظیر؛ پیکاپ کارون، وانت پادرا پلاس، وانت زامیاد و… در غرفه این شرکت به نمایش در آمده اند و علاقه مندان می توانند از غرفه این شرکت در نمایشگاه خودروی تبریز بازدید کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط