پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 13:52

کد خبر 658414

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 09:56:02


تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تصادفات قاچاقچیان سوخت در هرمزگان


ایرنا/ رئیس کل دادگستری هرمزگان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده تصادفات قاچاقچیان سوخت در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اینکه با هر گونه تخلف در زمینه قاچاق سوخت به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد، اظهار کرد: از این پس پرونده‌های تصادفات قاچاقچیان سوخت به صورت ویژه در شعبه‌ای مجزا رسیدگی و رفتار راننده‌های شوتی به مثابه «اقدام نوعا کُشنده» بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه مقابله قاطع با تردد خودروهای شوتی حامل سوخت قاچاق در جاده‌های استان مستلزم همکاری مردم و متولیان امر با اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول است، بیان کرد: برای دستیابی به این هدف به موازات ایجاد زیرساخت‌های لازم باید کارهای خوب رسانه‌ای و فرهنگی انجام شود.
قهرمانی با بیان اینکه به عنوان دستگاه قضایی در کنار پلیس و شورای تأمین همه توان و امکانات خود را برای مقابله با قاچاق سوخت به کار گرفته‌ایم، تاکید کرد: همه باید از اقدامات پلیس در این خصوص حمایت کنند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از خانواده افرادی که اقدام به قاچاق سوخت به وسیله خودروهای شوتی می‌کنند، خواست در کنار دستگاه قضایی و پلیس، تبعات و مخاطرات این اقدام را به فرزندان خود متذکر شوند و از ادامه اقدامات مجرمانه آن‌ها ممانعت کنند.
قهرمانی از راه‌اندازی ایست و بازرسی موقت در جاده بندرعباس به میناب خبر داد و گفت: برای کنترل و برخورد با خودروهای شوتی و گازوییل کش، ایست و بازرسی در باند رفت جاده بندرعباس به میناب در محدوده دانشگاه هرمزگان راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: متهم تصادف اخیر (جان‌باختن سه عضو یک خانواده) در محور مواصلاتی بندرعباس به میناب نیز شناسایی شده است و در این خصوص برخورد قاطع و بازدارنده صورت خواهد گرفت.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ نفر براثر تصادفات جاده‌ای خودروهای شوتی در هرمزگان جان خود را از دست داده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط