پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 14:48

کد خبر 658616

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 12:53:00


اسپانسر جدید به بحران مالی بارسلونا پایان می‌دهد؟


تسنیم/یک رسانه اسپانیایی از ورود احتمالی یک اسپانسر جدید به لیست شرکای مالی باشگاه بارسلونا و به تبع آن بهبود چشمگیر وضعیت اقتصادی این باشگاه خبر داد.
از زمان بازگشت خوان لاپورتا به سمت ریاست باشگاه بارسلونا، آشفته‌بازار اقتصادی این باشگاه رفته رفته سروسامان گرفته، اما تیم کاتالان هنوز تا رفع کامل بحران مالی که حاصل مدیریت بی‌کفایت رؤسای قبلی‌اش بوده است، فاصله دارد. با این حال این فاصله هم ممکن است در آینده نزدیک از بین برود.
طبق گزارش رادیو کاتالونیا، مدیران بارسلونا برای تقویت و پیشبرد پروژه بارسا ویژن با یک اسپانسر جدید وارد مذاکره شده‌اند و این مذاکرات هم وارد فاز نهایی شده است. در صورت توافق نهایی طرفین انتظار می‌رود که ارزش پروژه به بیش از 408 میلیون یورو افزایش پیدا کند. در صورت توافق، اسپانسر جدید، دومین شریک تجاری بارسایی‌ها پس از شرکت آرامارک خواهد بود؛ شرکتی که دو ماه قبل به فهرست سهامداران پروژه ویژه بارسا اضافه شد.
انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری اسپانسر جدید، منابع مالی موردنیاز بارسلونا برای پایان دادن به محدودیت‌های مالی که همچنان باشگاه را تحت فشار قرار می‌دهد، فراهم آورد. بارسلونایی‌‌ها اخیر توانستند میزان بدهی‌های خود را به حدی کاهش دهند که شامل قانون «یک در ازای یک» لالیگا شوند، قانونی که به موجب آن، باشگاه به اندازه درآمدهایش اجازه جذب بازیکن جدید خواهد داشت. با این وجود منابع مالی باشگاه برای خرید بازیکنان جدید هنوز محدود است و علاوه بر آن محدودیت باشگاه برای پرداخت حقوق‌های بالا، شانس آن را برای جذب بسیاری از گزینه‌های مدنظرش کاهش می‌دهد.
ورود سرمایه اسپانسر جدید اما می‌تواند به بارسلونا برای تحقق هدفش که بهره‌مندی از آینده مالی باثبات است، کمک کند و دست آن را برای رقابت با دیگر بزرگان فوتبال اروپا در فصل نقل‌وانتقالات بازتر خواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط