پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 19:54

کد خبر 658824

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 15:38:42


رفع ۳۳ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال


صدا و سیما/ معاون راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان امسال ۳۳ نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه خیز در این استان رفع می‌شوند.

محمد حسین پور قندعلی، معاون راهداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی برنامه‌های روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی استان گفت: یکی از وظایف راهداری جلوگیری از بلایای طبیعی و کاهش اثرات بلایای طبیعی رای حفظ جان و مال مردم در حال تردد از جاده‌ها است.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح، بازسازی و احداث آبرو‌ها در جاده‌های استان هزینه شده است افزود: با با پیگیری ها مستمر حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر ماشین آلات راهداری استان جذب شد.
معاون راهداری استان ادامه داد: همچنین قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری منعقد شد و ۲۸ دستگاه از ماشین آلات فرسوده راهداری استان که از چرخه فعالیت خارج شده بودند به چرخه ناوگان راهداری اضافه شدند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود گردنه‌های برفگیر، مه گیر، پیج‌های و شیب‌های تند، ۴۵۰ میلیارد تومان برای ۲۰ نقطه مستعد حادثه خیز و ۱۳ نقطه حادثه خیز در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبار گرفته ایم.
معاون راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از نقاط مستعد حادثه در جاده‌های استان رفع شده‌اند گفت: از ۱۳ نقطه حادثه خیز استان پنج نقطه رفع شده و ۸ نقطه نیز در دستور کار قرار دارد که چهار نقطه آن اجرا و مابقی تا پایان امسال رفع می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط