پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 23:59

کد خبر 659029

جمعه 20 مهر 1403 - 10:01:00


خودروی پورشه تایکان به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان شد


زومیت/ پورشه به‌دلیل احتمال آتش‌سوزی، خودروی برقی و اسپرت تایکان را فراخوان کرد.
 
براساس گزارش اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده، برخی از خودروهای پورشه تایکان تولیدشده بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ به‌دلیل مشکل اتصال کوتاه باتری، احتمال آتش‌سوزی دارند.

علت دقیق نقص فنی در سخت‌افزار خودرو هنوز مشخص نیست. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که ممکن است ایراد از باتری تولیدشده توسط LG و تامین‌شده از کارخانه‌ی لهستان این شرکت باشد. خودروهای فراخوان‌شده به دو دسته‌ی ARB6 و ARB7 تقسیم‌بندی شده‌اند. تمام مدل‌های تایکان تولیدشده در ایالات متحده طی بازه‌ی زمانی ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱ فوریه‌ی ۲۰۲۴ (۲۹ مهر ۱۳۹۸ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) مشمول فراخوان می‌شوند.

به‌گزارش InsideEVs، درمورد خودروهایی که کد ARB6 دارند، اطلاعات کافی درمورد باتری و ولتاژ آن‌‌ها دردسترس نیست. مدل‌های تایکان با کد ARB7 هیچ‌گونه مشکل قابل توجهی را نشان نمی‌دهند؛ اما به منظور رعایت استانداردهای ایمنی و به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه، کلیه‌ی خودروهای مذکور مشمول فراخوان ایمنی خواهند شد. پورشه نمی‌تواند تضمین کند که در آینده هیچ‌گونه مشکلی برای این مدل‌ها رخ ندهد.

پورشه از مالکان خودروهایی با کد ARB6 می‌خواهد سطح شارژ باتری خودروهای خود را حداکثر تا ۸۰ درصد نگه دارند. برای خودروهای با کد ARB7، چنین محدودیتی اعمال نمی‌شود. پورشه با بهره‌گیری از سیستم دسترسی از راه دور، به‌صورت مداوم وضعیت این خودروها را پایش می‌کند و درصورت بروز هرگونه ناهنجاری، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

پورشه به‌منظور رفع دائمی مشکل، اقدام به نصب نرم‌افزار تشخیصی داخلی در تمامی خودروهای با کد ARB6 و ARB7 خواهد کرد. این نرم‌افزار می‌تواند هرگونه نقص احتمالی در باتری را شناسایی و درصورت تشخیص هرگونه مشکل، به‌صورت خودکار حداکثر میزان شارژ باتری را به ۸۰ درصد محدود کند. پس از آن، پورشه ماژول‌های باتری را رایگان تعویض خواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط