جمعه 20 مهر 1403 - 02:00

کد خبر 659184

پنج‌شنبه 19 مهر 1403 - 23:59:00


مرورگر اپرا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز مبتنی‌بر زبان طبیعی آپدیت شد


زومیت/ قابلیت هوش مصنوعی جدید اپرا به کاربر اجازه می‌دهد درخواست‌هایش را به زبان طبیعی در قسمت جست‌وجو وارد کند.

مرورگر Opera به ویژگی جدیدی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز شده است که به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی، اقداماتی مانند گروه‌بندی، پین‌کردن، نشانه‌گذاری و بستن تب‌ها را انجام دهد.

اپرا اعلام کرد که افراد می‌توانند نوار جست‌وجوی آریا را با فشردن / + Ctrl یا / + Cmd فعال کنند و درخواست‌هایی مانند «گروه‌بندی تمامی تب‌های ویدیویی» یا «نشانه‌گذاری تمامی تب‌های باز فعلی» را تایپ کنند. اپرا اشاره کرد که تمام پردازش‌های این دستورات در سمت کاربر انجام می‌شود؛ در نتیجه هیچ داده‌ای از مرورگر برای درک معنای درخواست‌ها خارج نخواهد شد.

می‌توانید دستورات مربوط‌به سایت‌های خاص یا دسته‌های خاص را ارائه دهید. به‌عنوان مثال، بنویسید «تب‌های یوتیوب من را ببند» یا «همه‌ی تب‌های خرید من را گروه‌بندی کن». البته هنوز مشخص نیست که آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

ویژگی گروه‌بندی تب‌ها با پرامپت نویسی، زمانی مفید است که تب‌های زیادی را به‌طور همزمان باز کرده‌اید و می‌خواهید آن‌ها را مرتب و دسته‌بندی کنید.

اپرا ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را فعلاً از طریق نسخه‌ی توسعه‌دهندگان خود منتشر می‌کند، اما امیدواریم که این ویژگی به نسخه‌ی عمومی نیز راه پیدا کند.

سال گذشته، اپرا نسخه‌ی مرورگر Opera One را با مفهوم جدید گروه‌بندی تب موسوم‌به جزایر تب (Tab Islands) منتشر کرد که به‌طور خودکار برخی از تب‌ها را براساس زمینه‌ی کلی گروه‌بندی می‌کند.

مرورگرهای کروم و اج ابزارهای متعدد هوش مصنوعی را برای کارهایی مانند گفت‌وگو با چت‌بات‌ها، خلاصه‌سازی محتوای سایت‌ها و ویدئوها یا جست‌وجوی تصاویر ارائه کرده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که اپرا درحال استفاده از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی استفاده از مرورگر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط