جمعه 20 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 659322

جمعه 20 مهر 1403 - 10:36:23


بهار گردشگری کشاورزی خراسان جنوبی از راه رسید


فارس/ از آن روی پاییز این فصل هزار رنگ به عنوان فصل گردشگری خراسان جنوبی در تقویم رویدادهای گردشگری ایران زمین به ثبت رسید که با آمدن این فصل هم کویر و هم عنابستان‌ها، هم زعفران‌زارها، هم زرشک‌زارها و هم انارستان‌ها، دوستداران طبیعت را به سوی خویش برای تماشای زیبایی‌های بی‌وصفش فرا می‌خوانند.

پاییز با همه دلبریش که بر اریکه فصل‌ها تکیه می‌زند بهار گردشگری خراسان جنوبی هم گل می‌کند چرا که این فصل هزار رنگ با همه زیبایی‌هایش همگان را به تماشا فرا می‌خواند اما در این استان پاییز با دیگر نقاط ایران و جهان تفاوت‌های خاصی دارد چرا که فصل برداشت عناب است و زرشک، زعفران و انار یعنی در این فصل کشاورزان خراسان جنوبی از دریای عنابستان‌های مروایدهای سرخ، و از کان‌های معدنی زعفران و زرشک و انار هم یاقوت‌ها و طلاها سرخ را برداشت می‌کند.

در کنار برداشت این محصولات طلایی، یاقوتی و مرواریدی سرخ رنگ زیبایی که عنابستان ها در کنار زرشک زارها یک دست سرخ گون و زعفران زارهای یک دست ارغوانی و انارستان ها این خطه از پهنه شرق ایران زمین در کنار زیبایی های خاص پاییزی خلق می کنند همگان را به تماشا خویش فرا می خوانند.

اما در این فصل که فصل گردشگری کشاورزی خراسان جنوبی کشت و کار پاییزه هم زیبایی های خاص خویش را دارد.

قرار داشتن در بهار گردشگری خراسان جنوبی به ویژه گردشگری کشاورزی ما را برآن داشت با محمد حسین اکبری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همکلام شویم.  وی هم در همان ابتدا به شروع کشت پاییزه گندم و جو در خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: گندم کاران استان آماده اند تا سطحی بین 50 تا 60 هکتار را در خراسان جنوبی زیرکشت پاییزه گندم و جو ببرند.  

وی از پیگیری های انجام شده برای تامین کود و سم مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه خبر داد و گفت: از یک ماه قبل پیگیری ها برای تامین سم و کود مورد نیاز کشاورزان خراسان جنوبی آغاز شده تا در زمان کشت مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
 
 
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط