جمعه 20 مهر 1403 - 14:54

کد خبر 659331

جمعه 20 مهر 1403 - 10:46:24


تولیت آستان‌قدس: تبیین چهره حقیقی غرب از رسالت استادان دانشگاه است


ایرنا/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز یکی از رسالت‌های استادان دانشگاه بیان حقایق و رسوایی چهره حقیقی غرب است، آشکارسازی حقیقت غرب برای نسل جوان بخشی از جهاد تبیین به شمار می رود.

حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: باید دانشجویان را به مطالعه کتاب‌های سرگذشت استعمار و تاریخچه کشورهای غربی سفارش کرد.
وی بیان کرد: غرب به رغم دفاع از حقوق بشر، تاریخی سیاه و ننگین از استعمارگری، قتل، غارت و چپاول گری دارد؛ شالوده تمدن غرب بر جنایت، آدم کشی و برده‌داری بنیان نهاده شده و امروز نیز سردمداران غرب همین گونه هستند و چهره ضدحقوق بشری خود را پشت شعارهای دروغین پنهان کرده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: ترور دسته‌جمعی و کور زنان، مردان، کودکان و مردم بیگناه لبنان با دستگاه‌های پیجر دستکاری‌شده و سکوت کشورها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر، نمونه‌ای است که چهره حقیقی و دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر و صلح دوستی غرب را آشکار می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان فرزندان ما و آینده سازان کشور هستند بنابراین باید با محبت، حوصله و سعه صدر سخنان آنان را شنید و با صداقت با آن‌ها سخن گفت.
حجت‌الاسلام مروی همچنین با تأکید بر اینکه دانشگاه نباید خود را از مسئله زیارت منفک بداند، ادامه داد: اساتید و جامعه‌ دانشگاهیان با ایجاد ساز و کاری مناسب بکوشند، دانشگاه را درگیر مسائل حوزه زیارت کرده و میان دانشگاه و حرم امام رضا(ع) پیوند ایجاد کنند.
وی افزود: آستان قدس رضوی آمادگی میزبانی از کنفرانس‌های علمی دانشگاهیان یا جلسات دفاع پایان نامه‌های برتر را در حرم مطهر امام رضا(ع) دارد؛ تا از این طریق نشان دهد که فعالیت علمی در حرم مطهر نیز به نوعی زیارت است، دایره عبادات و زیارت را باید گسترش داد و زیارت را نباید تنها در خواندن ادعیه محدود کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جهش علمی کشور و پیشرفت‌ دانشگاه‌ها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بسیار چشمگیر و برجسته بوده؛ افزود: کشور ایران از حیث وجود نخبگان و جوانان باهوش بسیار غنی است و به برکت انقلاب اسلامی زمینه بروز و به فعلیت رسیدن استعداد نخبگان ایرانی فراهم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود دفاع از آرمان فلسطین و حمایت از مردم غزه و لبنان را یک وظیفه اسلامی و انسانی دانست و با اشاره به شخصیت ویژه شهید سید حسن نصرالله، بیان کرد: این عالم بافضیلت و رهبر مدبر و مقتدر تمام عمر خود را مصروف دفاع از مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و لبنان کرد و در این راه سختی‌های فراوانی را متحمل شد و در نهایت با فیض شهادت، پاداش یک عمر مجاهدت خود و جهاد فی سبیل الله را گرفت.
حجت الاسلام مروی گفت: از لبنان علمای بزرگی برخاستند و موجب نشر فقه و اندیشه مکتب اهل بیت(ع) شدند؛ جبل عامل در جنوب لبنان در طول تاریخ همواره مرکز نشر فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و محل تولد و تجمع علمای بزرگ و نام‌آور شیعه بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط