جمعه 30 شهریور 1403 - 17:16

کد خبر 65942

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 11:57:47


برپایی نمایشگاه ملی گل و گیاه در سنندج


ایسنا/ ششمین نمایشگاه گل و گیاهان آپارتمانی، در محل دائمی نمایشگاه‌های سنندج افتتاح شد.

نمایشگاه گل و گیاهان آپارتمانی که شامگاه دوشنبه (۱ خرداد) در سنندج افتتاح شد، در حالی آغاز به کار می کند که با حضور تولیدکنندگان از ۱۳ استان ایران زمین، عطر دوباره­ بهار در شهر می پیچد و اجتماع هزاران گل در این مکان هر دوستدار طبیعتی را به نمایشگاه می کشاند، جایی که فرصتی برای انس بیشتر با این موجودات زیبا مهیا می شود.
از انواع کاکتوس گرفته تا بونسای و درختچه تا کاج ها و نخل های مینیاتوری، از اچینو و فیلکوس آفریقایی گرفته تا درختچه های گیلاسی و فلفی و سانس پاکوتاه همه نوع گل گرد هم آمده اند تا روح آدمی را در این نمایشگاه جلا دهند. بیشتر گونه ها با توجه به استقبال مردم از گل های آپارتمانی در این سطح ارائه می شوند که البته برای دوستداران باغچه های بیرونی هم انواع درختچه وجود دارد.
حال با تلفیق طبیعت و تجارت در نمایشگاه، باید دید عطر گل های زیبا باز هم به مشام می رسد یا در تب و تاب بازار کم رنگ خواهد شد.
به گزارش ایسنا،در اولین روز برگزاری نمایشگاه گل و گیاهان آپارتمانی سنندج مشتاق شدیم تا از حال و هوای این مکان خبردار شده و کیفیت نمایشگاه را به نظاره بنشینیم، روزی که شاید به قدر کافی اطلاع رسانی نشده بود و بازدیدکنندگان اندکی در این مکان حضور داشتند، غرفه داران اما هنوز در حال چیدمان غرفه های خود هستند و به بازدید بیشتر در روزهای آینده چشم دوخته اند.

اهداف ششمین نمایشگاه گل و گیاه در سنندج
بختیار خلیقی، رئیس سازمان صمت استان کردستان، افزایش توانمندی در تولید گل و گیاه را هدف اصلی این نمایشگاه ذکر و اظهار کرد: به دنبال صادرات به دیگر استان های کشور و اقلیم کردستان هستیم.
پیمان اسکندری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان نیز توسعه کشت گلخانه ای را در استان یکی از اولویت های جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: تولید گل و گیاه زینتی و آپارتمانی یک حوزه توجیه پذیر اقتصادی است.

اسکندری همچنین از فعالیت ۶.۵ هکتار گلخانه گل های تزیینی در استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون دلار صادرات گل از مرزهای استان داشته ایم.
وی نمایشگاه را ابزار مهم توسعه تجارت دانست که می تواند در این زمینه کارساز باشد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی سنندج نیز برگزاری مناسب نمایشگاه را وسیله ای برای معرفی کالا، رونق بازار و تشویق تولیدکننده دانست و گفت: نمایشگاه در توسعه کمی و کیفی تاثیرگذار است.
کیخسروی هدف دیگر نمایشگاه را جدای از بازار فروش، ایجاد فرصتی برای خرید مواد اولیه دانست که تولیدکنندگان می توانند از این موقعیت استفاده کنند.

فضاسازی و اطلاع رسانی نمایشگاه کافی نبود
به محل دائمی نمایشگاه های سنندج که می رسیم جز یک بنر، چیزی از فضاسازی و اطلاع رسانی گرم در این مکان به چشم نمی خورد، هرچند کمبودها را به پای این می گذاریم که امروز  اولین روز نمایشگاه است و کم کم کاستی ها رفع می شود.
با برگزار کنندگان نمایشگاه که صحبت می کنم از اطلاع رسانی در صدا و سیما و شبکه­ استانی می گویند و مسئول برگزاری نمایشگاه در حال توزیع بنر غرفه ها است و از خبرنگاران استقبال می کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط