جمعه 20 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 659437

جمعه 20 مهر 1403 - 12:32:03


بیداری رسانه‌های ورزشی بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی


فارس/شب گذشته شبکه پر بیننده footboom1 در کنار گزارش روشنگرایانه CNN و تحلیل خواندنی گاردین علیه بی قانونی اسرائیل در منطقه دست به انتشار گزارشی درباره سکوت بی دلیل و خودخواهانه فیفا در همکاری با رژیم صهیونیستی زد.
 در این گزارش آمده است: تیم ملی اسرائیل در چارچوب مسابقات لیگ ملت‌ها در ورزشگاه کوچک بوزسیک آرنا در بوداپست، به مصاف فرانسه رفت. اسرائیل که از سال 1994 عضو یوفا شده است، پس از 20 سال عضویت در کنفدراسیون آسیا، در رقابت‌های اروپایی شرکت می‌کند. اما چرا؟
یوفا سازمان‌دهی بازی‌ها در اسرائیل را "تا اطلاع ثانوی" ممنوع کرده است. به همین دلیل، مجارستان به عنوان میزبان بازی‌های خانگی اسرائیل انتخاب شده است؛ کشوری که تحت رهبری ویکتور اوربان، از حامیان اسرائیل است. اسرائیل تا اوایل دهه 1970 عضو کنفدراسیون آسیا بود و در رقابت‌های این منطقه شرکت می‌کرد.
سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا اسرائیل و باشگاه‌های اسرائیلی مانند مکابی که در لیگ اروپا شرکت دارند در منطقه اروپا به رقابت می‌پردازند؟ در سال 1974، اسرائیل از تمام فدراسیون‌های ورزشی آسیا اخراج و به دلیل امتناع کشورهای عربی از بازی با آنها مجبور به شرکت در مسابقات منطقه اقیانوسیه شد.
اخیراً فیفا از تصمیم‌گیری در مورد درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین برای تعلیق فدراسیون اسرائیلی خودداری کرده است، تقریباً یک سال پس از حمله حماس و آغاز جنگ در غزه.با این حال، نهاد جهانی فوتبال اعلام کرده است که قصد دارد دو تحقیق را برای رسیدن به یک تصمیم آغاز کند.
یکی از این تحقیقات مربوط به اتهام "تبعیض" است که توسط فدراسیون فلسطین مطرح شده است؛ و دیگری درباره شرکت تیم‌های فوتبال اسرائیلی در مسابقات اسرائیل که ادعا می‌شود در قلمروهای فلسطینی برگزار می‌شود.
این مسئله به باشگاه‌هایی مربوط می‌شود که در کرانه باختری و در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی فعالیت می‌کنند. در هفتاد و چهارمین کنگره فیفا در ماه سپتامبر، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از به رأی گذاشتن درخواست تحریم فدراسیون فوتبال اسرائیل توسط فدراسیون فلسطین خودداری کرد.


او اعلام کرد که هر گونه تحریم باید توسط هیئت اجرایی فیفا مدیریت شود. ورزشگاه جام جهانی سئول یکی از استادیوم‌های فوتبال هیجان‌انگیز در آسیا به شمار می‌رود. روز پنج‌شنبه، هواداران کره‌ای پرچم‌ها، شال‌ها و بنرهایی در حمایت از حریف تیم خود فلسطین به نمایش گذاشتند و با افتخار از این تیم حمایت کردند.
ورزش، به‌ویژه فوتبال، برای بسیاری از فلسطینیان در غزه که بیش از ۱۶ سال تحت محاصره سختی قرار داشتند، یکی از معدود راه‌های فرار از غم و اندوه و داشتن کمی تفریح بود. اکنون دیگر اثری از این استادیوم ها در غزه زیبا نیست.#رژیم_صهیونیستی 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط