جمعه 20 مهر 1403 - 17:55

کد خبر 659514

جمعه 20 مهر 1403 - 13:38:02


علی نصیریان به تماشای «دردنوشان» نشست


مهر/ علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما با حضور در خانه نمایش «دا» به تماشای نمایش «دردنوشان» به روایت عمار تفتی نشست.

علی نصیریان از بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینما با حضور در خانه نمایش «دا» ضمن تماشای نمایش «دردنوشان» به روایت عمار تفتی به ارائه نقطه نظرات خود درباره این پروژه نمایشی پرداخت.

این بازیگر پیشکسوت، پس از تماشای نمایش «دردنوشان» گفت: من این کار را بسیار ستایش می‌کنم. مردم باید به تماشای این اثر بنشینند و با مفاهیم انسانی، شعر سعدی و موسیقی زیبای آن آشنا شوند. خود من در تئاترها از موسیقی استفاده می‌کردم و خودم هم در تئاترهایم آواز می‌خواندم، به این دلیل که موسیقی باب طبع ایرانی است. همه ما اگر یک کاری با موسیقی و شعر و آواز همراه باشد آن را دوست داریم و با طبع ما جور است.

این پیشکسوت بازیگری ادامه داد: استفاده‌ای که عمار تفتی از این موسیقی برای نمایش خود کرده، بسیار زیبا است. امیدوارم تماشاچی بیاید و این نمایش را ببیند چراکه روح انسان را تازه می‌کند و مانند آبی است که به گیاه داده‌اند. به اعتقاد من در اصل فرهنگ و هنر به جامعه روحیه می‌دهد و جامعه به این نوع نمایش‌ها نیاز دارد. مردم باید بیایند و ببینند و هوای تازه‌ای بخورند، شعری را بشنوند، به موسیقی آن گوش بسپارند و اجرای تازه‌ای را تماشا کنند. «دردنوشان» از انسان و دردهایش صحبت می‌کند.

روایت-موسیقی «دردنوشان برای سعدی» با محوریت سایکودرام و گروه درمانی روایتی از عمار تفتی است.

عمار تفتی طراح، نویسنده، کارگردان، نوید نیکبخت خواننده، مبینا منصوری نوازنده دف و دکلماتور، مهشاد هاتف نوازنده کمانچه، ارشام مودبیان طراح صدا، مرضیه رشیدی طراح پوستر، نیما محسنی سازنده تیزر، مسعود عبدی تصویربردار، لیلا نصیریان منشی صحنه، عالم صبور خوشنویس و دستیار کارگردان، پیام احمدی عکاس عوامل اجرایی این پروژه را تشکیل می دهند.

این نمایش مهر ماه ١۴٠٣ هر شب ساعت ١٩ در خانه نمایش دا روی صحنه می رود. علاقه‌مندان می توانند برای تهیه بلیت به سامانه تیوال مراجعه کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط