جمعه 20 مهر 1403 - 17:50

کد خبر 659623

جمعه 20 مهر 1403 - 15:35:27


صلح و سازش ۲ طایفه در شرق هرمزگان


ایرنا/ رئیس دادگستری میناب گفت: درگیری خونین بین ۲ طایفه بزرگ «فیروزی» و «بردفروشان» پس از ۱۰ سال، با پیگیری و میانجگری مسئولان قضایی میناب و جاسک به صلح و سازش منجر شد.

علی بلادر، رئیس دادگستری میناب با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با تلاش مشترک و میانجی‌گری دادگستری شهرستان‌های میناب و جاسک، شورای حل اختلاف و جمعی از علما، مسئولان و معتمدان محلی در قالب اجرای طرح شریعت محلی (قضاوت عرفی)، به صلح و سازش ختم شد.
وی تصریح کرد: در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین طی ۱۰ سال اخیر، چهار نفر به قتل رسیدند که سرانجام با عنایت خداوند متعال طی مراسمی در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این طایفه‌ها پایان یافت و اولیای دم پرونده‌های قتل، گذشت بی قید و شرط خود را اعلام کردند.
رئیس دادگستری میناب تصریح کرد: پس از ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و علما و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم قسم شده‌اند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.
بلادر، گذشت این ۲ طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تاسی از سیره نبی اکرم(ص) برشمرد و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف و علما و همچنین معتمدان و ریش سفیدان محلی در همکاری بهمنظور برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش، همکاری و تعامل داشته باشند.
وی تاکید کرد: باتوجه به نگاه ویژه رییس قوه قضاییه و تاکید رییس کل دادگستری استان هرمزگان مبنی بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در فسخ خصومت و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط