جمعه 20 مهر 1403 - 19:56

کد خبر 659625

جمعه 20 مهر 1403 - 15:36:41


قرارگاه هجرت برای خروج اتباع غیرمجاز در هرمزگان تشکیل شد


ایرنا/ رئیس کل دادگستری هرمزگان باتوجه به تشکیل قرارگاه هجرت برای شناسایی، جمع‌آوری و خروج اتباع خارجی غیرمجاز در استان، گفت: باید برخورد قانونی با اتباع غیرمجاز به استان انجام گیرد و دراین خصوص از هرگونه رفتار احساسی و خلاف قانون پرهیز شود.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: حضور اتباع غیرمجاز بحث مهمی است که نیاز به مدیریت و رفتار هدفمند دارد.
وی با اشاره به تغییر نگرش برخی افراد در مورد حضور اتباع بیگانه در کشور بیان کرد: باید چالش‌های موجود را با ساماندهی اتباع مدیریت کرده و این موضوع را به فرصت تبدیل کرد.
رئیس شورای قضایی هرمزگان اظهار کرد: به‌عنوان مثال می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا از حضور اتباع خارجی در زمینه کسب منافع استفاده و آنان را مکلف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور کرد و از این طریق در جهاتی موجبات رونق را فراهم ساخت.
قهرمانی ضمن تاکید بر لزوم ضابطه‌مند شدن حضور اتباع خارجی، تصریح کرد: تا زمان ابلاغ سیاست‌های جامع و کاملی در مورد ساماندهی اتباع غیرمجاز، در این خصوص مطابق موازین قانونی عمل خواهیم کرد.
وی یادآورشد: ضرورت دارد که از طریق آسیب شناسی و انتخاب ساز وکارهای مناسب، راهکارهای عملیاتی در خصوص اتباع غیرمجاز در دستورکار قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط