جمعه 20 مهر 1403 - 18:57

کد خبر 659682

جمعه 20 مهر 1403 - 16:46:15


بهراد خرازی: مردم هنوز مجید دلبندم صدایم می‌زنند


جام جم/ بهراد خرازی در تلویزیون شروعی توفانی و امیدوارکننده داشت و با مجموعه‌های «سیب‌خنده»، «مجید دلبندم» و در ادامه در کارهای عمدتا طنز دیگری ازجمله «عید اومد بهار اومد» و «نیلوفرانه» به ایفای نقش پرداخت.
 

غیبت و دوری نزدیک به یک‌دهه‌ای و فعالیت در حوزه‌های تحصیل و اقتصاد، اما او را از عرصه بازیگری دور کرد. خرازی البته با سریال‌هایی مانند «معمای شاه»، «وارش»، «بوم»، «بانو» و «ایراندخت» حضوری دوباره و پررنگ را به وادی بازیگری داشت، آن‌هم در قالب نقش‌های عمدتا جدی. خرازی حالا روزهای پرکاری را در عرصه بازیگری می‌گذراند.

او نوروز امسال سری چهارم زیرخاکی را روی آنتن داشت و این شب‌ها با سریال طوبی مهمان خانه‌هاست و سریال جدید تانک‌خورها با بازی‌اش از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود. خرازی تاکید می‌کند اگر چه نقش‌های کمدی را دوست دارد اما تنوع نقش نیز برایش اهمیت دارد و به‌دنبال نقش‌هایی است که او را با خود درگیر کنند. 

این بازیگر همچنین می‌گوید که مردم همچنان در کوچه و خیابان او را «مجید‌دلبندم» صدا می‌زنند و با نقش‌های او در مجموعه‌های نوستالژیک خاطره‌ها دارند.

این شب‌ها سریال طوبی با بازی شما در حال پخش است. حضور در این سریال چگونه تجربه‌ای بود؟
طوبی سریالی جذاب به کارگردانی آقای سلطانی دوست داشتنی است. کار‌کردن با آقای سلطانی واقعا لذت‌بخش است. حضور ایشان و سایر عوامل حرفه‌ای باعث شد که بازی در سریال طوبی که به‌نظر پروژه‌ سختی می‌رسید، راحت باشد. خودم این شب‌ها سریال را می‌بینم و استقبال مردم نشان می‌دهد که طوبی یک مجموعه نمایشی پرمخاطب است. در مدت پخش سریال، بازخوردهای خیلی‌خوبی از مردم گرفته‌ام. حضور در سریال طوبی از این نظر هم برایم جالب بود که یک نقش منفی را تجربه می‌کردم. «عمران» یکی از همکاران «شیث» است که تمام خرابکاری‌ها و آدم‌کشی‌ها را انجام می‌دهد.
قبل از طوبی و در ایام نوروز هم سری چهارم سریال زیرخاکی با بازی شما روی آنتن بود. استقبال از این سریال چطور بود؟
زیرخاکی هم یک سریال موفق بود. سری‌های قبلی این سریال با استقبال مردم مواجه شده و خوشحالم که در فصل چهارم آن حضور داشتم. کارکردن با آقای سامان در کنار آقای جمشیدی و دیگر دوستان واقعا تجربه خوبی بود. من در این سریال نقش کسی را بازی می‌کردم که در میراث‌فرهنگی کار می‌کند و به‌ظاهر آدم درستکاری است ولی مخاطب بعدها متوجه می‌شود که کلاهبردار است. از بازی در زیرخاکی راضی بودم و بازخوردهای
خیلی خوبی هم گرفتم.
 شما با مجموعه‌های سیب‌خنده و «مجید دلبندم» شروعی توفانی در تلویزیون داشتید اما بعد فعالیت‌تان در عرصه بازیگری خیلی‌کم شد. چرا؟
بله. من در دهه ۷۰ بازیگری در تلویزیون را با سیب‌خنده و مجید دلبندم شروع کردم. عوامل این کارها واقعا خوب و حرفه‌ای بودند. همیشه اعتقاد دارم که عوامل و نیروها در یک کار نمایشی خیلی تاثیر و اهمیت دارند. اگر عوامل حرفه‌ای و کاربلد باشند، خروجی هم خوب از آب درمی‌آید. از طرف دیگر، همدلی هم روی کیفیت کار خیلی تاثیرگذار است. بعد از این دو کار، برای مدتی بازیگری را کنار گذاشتم و به فعالیت‌های اقتصادی روی آوردم.
دلیل خاصی داشت که بازیگری را برای مدتی رها کردید؟
دلیل خاصی نداشت. دوست داشتم موقعیت جدیدی را تجربه کنم. بعد از پنج سال هم دوباره برگشتم و بازیگری را از سرگرفتم. مجموعه سیب‌خنده برای تعدادی از همکاران شما مثل مجید صالحی، جواد رضویان و یوسف تیموری حکم سکوی پرتاب را داشت و موفقیت‌های زیادی در بازیگری به‌دست آوردند. بله، اما من به شکل خودخواسته از بازیگری فاصله گرفتم و نخواستم ادامه بدهم‌.  
پشیمان نیستید؟ اگر ادامه می‌دادید شاید این فرصت‌ها برای شما هم پیش‌می‌آمد و شرایط کاری‌تان تغییر می‌کرد.
بله، صد‌درصد این اتفاق‌ها برای من هم می‌افتاد اما به هیچ‌وجه پشیمان نیستم‌. آن‌ زمان دلم می‌خواست فعالیت اقتصادی داشته باشم و این عرصه را نیز تجربه کنم و الان هم اصلا پشیمان نیستم.
بعد از سیب خنده و مجید دلبندم باز هم در کارهای کودکی مثل «محله گل و بلبل» در تلویزیون و «دیو و ماه‌پیشونی» و «نارگیل» در سینما حضور پیدا کردید. به‌نظر می‌رسد علاقه خاصی به ژانر کودک داشته باشید. درست است؟
بله، به ژانر کودک علاقه خاصی دارم و هر پیشنهادی در این ژانر را با کمال‌میل می‌پذیرم. اصولا  کارکردن برای کودکان را خیلی دوست دارم. در فیلم دیو و ماه‌پیشونی گریم سنگینی روی صورتم بود و نقش دیو را بازی می‌کردم. خودم نقش را دوست داشتم. به هر حال، دوستان لطف دارند و نقش دیو و جانور را به من می‌دهند!(می‌خندد).
نگاهی به کارنامه بازیگری شما نشان می‌دهد که علاوه‌بر طنز، نقش‌های جدی هم در سریال‌هایی مثل وارش، ایراندخت، بوم و بانو و همین طوبی داشته‌‌‌اید. تنوع نقش چقدر برایتان اهمیت دارد؟
من کار کمدی را خیلی دوست دارم ولی علاقه‌مندم نقش‌های متفاوت را هم تجربه کنم و نقشی که مرا به‌عنوان بازیگر درگیر خود کند، واقعا برایم جذابیت دارد.
پس از سال‌ها بازیگری، مردم در کوچه و خیابان بیشتر شما را با کدام نقش‌تان به یاد می‌آورند؟
همچنان «مجیددلبندم» صدایم می‌زنند و مرا با این نقش می‌شناسند.
فکر نمی‌کنید بعد از این‌همه سال کارکردن و ایفای نقش‌های گوناگون، همچنان به‌نوعی زیر سایه این نقش‌‌تان در سیب‌خنده و مجید‌دلبندم هستید؟
آن دوران تلویزیون این‌قدر تنوع برنامه نداشت و البته این اسامی که نام می‌بریم هم کارهای خیلی قوی بودند.
سیب خنده و مجید دلبندم الان حالت نوستالژیک پیدا کرده‌اند و مردم کاراکترهای این مجموعه‌ها را دوست دارند.
الان مشغول چه‌کاری هستید؟
در حال بازی در کار عروسکی «معجون عروسک» به کارگردانی محمد حدادنسب و تهیه‌کنندگی امین رضی هستم.
معجون عروسک یک مینی‌سریال فانتزی و کمدی در حوزه کودک است. در فیلم موزیکال «هر چی تو بگی» هم حضور داشتم که تصویربرداری آن در اصفهان به پایان رسیده است. سریال تانک‌خورها هم آماده پخش است که بعد از سریال غریبه روی آنتن شبکه سه می رود. این سریال کار آقای پرویز شیخ‌طادی است که به افراد گمنام در جنگ می‌پردازد و اتفاقات کمتر شنیده‌شده را روایت می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط