جمعه 20 مهر 1403 - 19:59

کد خبر 659720

جمعه 20 مهر 1403 - 17:52:52


حزب‌الله لبنان: گزارش رویترز خیال محض نویسندگان و مشاوران امنیتی آن است


ایسنا/ حزب‌الله لبنان اعلام کرد گزارش رویترز صرفا خیال‌بافی نویسندگان و مشاوران امنیتی آن است و آنچه به یک فرمانده میدانی حزب‌الله نسبت داده بی‌اساس است.

به گزارش ایسنا، روابط رسانه‌ای حزب‌الله امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رویترز گزارشی را درباره آنچه «فرماندهی جدید نبرد زمینی در حزب‌الله» خوانده و جزئیات مربوط به ماهیت این جنگ، نقشه‌ها و تسلیحات آن منتشر کرد که این گزارش صرفا تخیل نویسندگان، خبرنگاران و مشاوران امنیتی رویترز است، همین.

وبگاه لبنانی النشره نوشت در این بیانیه آمده است: یقینا آنچه به یک فرمانده میدانی در حزب‌الله نسبت داده کاملا نادرست است و سیاست ما همانطور که مشخص شده و شاید لازم باشد مجددا بر آن تاکید شود، این است که هیچ منبعی در حزب‌الله وجود ندارد چه رسد به یک منبع میدانی که چنین اطلاعات خطرناکی را ارائه دهد.

پیش از این، رویترز به نقل از ۲ منبع آگاه از عملیات حزب‌الله مدعی شده بود که حزب‌الله برای یک جنگ فرسایشی طولانی‌ مدت در جنوب لبنان آماده می‌شود و همچنان انبار بزرگی از تسلیحات، از جمله قوی‌ترین موشک‌های نقطه زن را در اختیار دارد که هنوز از آنها استفاده نکرده است.

این منبع که به ادعای رویترز یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله است گفته است که فرماندهی حزب‌الله در چند روز اول پس از ترور سید حسن نصرالله در ۲۷ سپتامبر مختل شد تا اینکه حزب الله بعد از ۷۲ ساعت یک اتاق عملیات جدید ایجاد کرد. این منبع تاکید کرد که مرکز فرماندهی جدید با وجود حملات اسرائیل فعالیت خود را ادامه می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط