جمعه 30 شهریور 1403 - 15:05

کد خبر 65974

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 12:14:00


بررسی آخرین نیازسنجی‌های اربعین ۱۴۰۲ در سفر وزیر کشور به مهران


ایرنا/ عالی‌ترین مقام وزارت کشور دیروز تا پاسی از دیشب مهمان استان مرزی ایلام بود و در برنامه‌های فشرده کاری متعددی شرکت کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور، پیش از ظهر دیروز وارد استان شد و هدف اصلی خود از این سفر را کلنگ‌زنی سد گدارخوش و بررسی زیرساخت‌های اربعین ذکر کرد.
وزیر کشور در سفر خود به استان ایلام از پایانه مرزی مهران دیدن کرد و با توجه به اینکه اربعین امسال همچون سال گذشته در ماه‌های گرم سال واقع شده است زیرساخت های سرمایشی مرز را مورد بررسی قرار داد.
وحیدی در پایانه مرزی مهران از توافق برای لغو روادید و نیز صدور گذرنامه اختصاصی موقت زائران اربعین و افزایش خروجی‌های بیشتر در مرز عراق برای سهولت در خروج زائران خبر داد و با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین، خواستار افزایش سیستم‌های سرمایشی و خنک‌کننده در مرز شد.
شرکت در نشست ستاد اربعین که تا نیمه شب به طول انجامید از دیگر برنامه‌های مهم وزیر کشور بود که سهولت در حمل و نقل و جابه‌جایی زائران به استان‌های مبدا خود، افزایش و هوشمندسازی پارکینگ‌ها برای خودروهای شخصی، ساماندهی ورود و خروج زائران برای سهولت در تردد آنها، افزایش درهای ورود و خروج زائران، تکمیل راه‌ها و ابنیه مواصلاتی تا قبل از شروع اربعین از جمله موارد مطروحه وحیدی در این جلسه بود.
وزیر کشور پیش از این نیز چندین بار برای بررسی وضعیت اربعین در استان به ایلام سفر کرده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط