جمعه 27 مهر 1403 - 23:04

کد خبر 660172

شنبه 21 مهر 1403 - 11:01:00


سرمایه‌گذاری بزرگ تویوتا روی تاکسی‌های پرنده


پدال/ این خودروساز ژاپنی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در حمل‌ونقل هوایی ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری می‌کند.

خودروسازی تویوتا برای بار دوم مبلغی هنگفت را در تاکسی‌هایی هوایی کشور آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. این برند با صرف هزینه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری در شرکت «joby Avatian» در تلاش است تا به روند توسعه تاکسی‌های برقی پرنده کمک کند. برند آمریکایی یادشده کار خود را در سال ۲۰۰۹ و با تولید پرنده‌های عمودپرواز برقی موسوم‌به «eVTOL» آغاز کرد. پروتوتایپ‌های این شرکت تاکنون بیش از ۴۸ هزار کیلومتر را پرواز کرده‌اند.

هواپیماسازی جابی هم‌اکنون سه محصول را معرفی کرده است که انتظار دارد در فاصله‌ای نه‌چندان دور دو برابر شود. این شرکت کالیفرنیایی در ماه آگوست اعلام کرد که چهارمین قدم از روند ۵ مرحله‌ای دریافت تاییدیه رسمی پرواز به تکمیل شدن نزدیک شده است.

این هفتمین سالی است که تویوتا و جابی با یکدیگر همکاری می‌کنند. آخرین دور سرمایه‌گذاری تویوتا، حجم سرمایه‌ آن را در جابی به بیش از ۸۹۴ میلیون دلار می‌رساند. این هزینه صرف تبلیغات و طی کردن مراحل لازم برای دریافت تاییدیه‌های پرواز رسمی خواهد شد. تویوتا پا را از این هم فراتر گذاشته و مهندسانش را در این شرکت مشغول به کار کرده؛ این مجموعه با امضای یک قرارداد بلندمدت به‌دنبال تامین پیشرانه‌های برقی و قطعات لازم برای تاکسی‌هایی هوایی است. آیا تاکسی‌هایی هوایی آینده حمل‌ونقل خصوصی خواهند بود؟ نظر شما چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط