جمعه 30 شهریور 1403 - 12:52

کد خبر 66049

سه‌شنبه 02 خرداد 1402 - 13:00:00


آشنایی با 4 گزینه هدایت تیم فوتبال مس کرمان


ایرنا/ مدیران باشگاه مس کرمان طی روزهای اخیر از بررسی وضعیت پنج گزینه مجتبی حسینی، رسول خطیبی، غلامرضا عنایتی، سعید دقیقی و محمود فکری برای سرمربیگری این تیم نام برده‌اند که با توجه به انتخاب عنایتی در تیم ملی امید، چهار گزینه دیگر برای هدایت این تیم همچنان مطرح هستند.

مدیران باشگاه مس کرمان پس از استعفای فرزاد حسین‌خانی سرمربی این تیم در آخرین بازی لیگ برتر امسال، به‌سرعت مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید مس با گزینه های مورد نظر آغاز کردند.
خیلی زود پس از انتخاب عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی، این گزینه از دستور کار باشگاه خارج شد و از بین گزینه ها خط خورد تا از بین نفرات باقیمانده عده ای شانس مجتبی حسینی را برای نیمکت نارنجی‌پوشان کرمانی بیش از سایر نفرات بدانند و برخی هم می‌گویند خطیبی جایگزین حسین‌خانی خواهد شد.

حسینی گزینه اول کرمانی ها
این گمانه زنی ها در حالیست که مدیرعامل باشگاه پیکان روز گذشته اعلام کرد که حسینی بخت اصلی آنان برای هدایت خودروسازان است که تمدید قرارداد را با او در فصل جدید لیگ برتر دنبال می‌کنند اما همچنان باید این موضوع را در نظر گرفت که با توجه به سابقه سرمربی گری او در مس کرمان، به این تیم نگاهی ویژه خواهد داشت، ضمن آنکه شناخت خوبی نیز از تیم مس دارد و احتمال زیادی دارد که به پیشنهاد کرمانی ها پاسخ مثبت بدهد.

حسینی سرمربیگری در تیم‌های ذوب آهن اصفهان (سال ۱۳۹۵) و گل ریحان البرز (۱۳۹۶)، مس کرمان (۱۳۹۷–۱۳۹۹)، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن اصفهان در ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و پیکان (۱۴۰۲ - ۱۴۰۰) را در کارنامه دارد. سال ۱۳۹۸ تیم فوتبال مس کرمان به علت یک گل کمتر نسبت به آلومینیوم اراک از صعود به لیگ برتر کشور بازماند.
همچنین سابقه دستیاری در تیم‌های نساجی مازندران، صبای قم، پرسپولیس تهران، نفت تهران، تراکتور و ذوب آهن اصفهان در کارنامه مربیگری حسینی مشاهده می شود.

توجه ویژه شرکت مس به خطیبی
دومین گزینه ای که برای هدایت مس کرمان در نظر گرفته شده خطیبی است و با توجه به سابقه مدیرعاملی باشگاه مس سونگون و توجه ویژه سران شرکت ملی مس به او، به نظر می رسد احتمال حضور این سرمربی برای فصل آینده در کرمان نیز بالا باشد.
فعالیت خطیبی به عنوان سرمربی از سال ۱۳۹۲ از تیم گسترش فولاد تبریز آغاز شد و سه بار سابقه صعود به لیگ برتر را با سه تیم گسترش فولاد تبریز، ماشین‌سازی تبریز و آلومینیوم اراک در کارنامه دارد.


پرقدرت همچون دقیقی
سعید دقیقی یکی دیگر از نفراتی است که شانس نشستن روی نیمکت مس را برای فصل آینده دارد؛ وی در فصل جاری لیگ دسته یک فوتبال کشور با شمس آذر قزوین توانست امتیازهای خوبی بگیرد و با قدرت این تیم را به لیگ برتر امسال برساند.
قزوینی ها از لیگ دسته یک امسال ۷۰ امتیاز گرفتند و با اختلاف ۱۶ امتیازی با تیم دوم چند هفته پیش حضور خود را در لیگ برتر امسال قطعی کردند و همین امر شانس دقیقی را برای نشستن بر روی نیمکت مس بیشتر می کند و باعث شده مسئولان باشگاه به عنوان یکی از گزینه های اصلی روی این سرمربی تمرکز کنند.
دقیقی در سال های ۱۳۹۶-۱۳۹۸ به عنوان بازیکن و مربی در تیم کاسپین قزوین فعالیت داشت و پیش از این تاریخ نیز در مس کرمان توپ می زد اما از سال گذشته به عنوان سرمربی به تیم شمس آذر پیوست تا با این تیم پرقدرت به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند. دقیقی همچنین سابقه عضویت در باشگاه‌های سیاه‌جامگان، صباباتری، پاس همدان، پیکان، شهرداری تبریز، سایپا و تراکتورسازی را نیز دارد.

احتمال حضور فکری در کرمان
اما محمود فکری یکی دیگر از گزینه های مدیران مس کرمان برای مدیریت کادر فنی این تیم است که البته در بین گزینه های موجود، شانس کمتری دارد اما در نهایت باید دید مدیران باشگاه مس برای انتخاب سرمربی این تیم به چه توافقی در بین گزینه های موجود می رسند.
سابقه مربیگری فکری به سال ۱۳۸۷–۱۳۸۶ در شیرین فراز کرمانشاه برمی گردد البته این مربی در سال ۱۳۸۸–۱۳۸۷ برای استقلال تهران به عنوان دستیار، ۱۳۸۹–۱۳۸۸ شیرین فراز، ۱۳۹۰–۱۳۸۹ استقلال تهران (دستیار)، ۱۳۹۱–۱۳۹۰ مس کرمان (دستیار)، ۱۳۹۲–۱۳۹۱ صبای قم (دستیار)، ۱۳۹۴–۱۳۹۲ استقلال تهران (دستیار)، ۱۳۹۵ نساجی مازندران، ۱۳۹۷–۱۳۹۶ نفت مسجدسلیمان، ۱۳۹۸–۱۳۹۷ شاهین بوشهر، ۱۳۹۸ سرخ‌پوشان پاکدشت، ۱۳۹۸ آلومینیوم اراک، ۱۳۹۹–۱۳۹۸ خوشه طلایی ساوه، سال ۱۳۹۹ در نساجی مازندران و استقلال تهران، سال ۱۴۰۰ نفت مسجدسلیمان و سال ۱۴۰۱ در سایپا فعالیت داشت.
فکری در سال ۱۳۹۵ و پس از استعفا از مسئولیت سرمربیگری نساجی مازندران به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان انتخاب شد و توانست با این تیم در فصل ۹۶–۹۷ به مقام نخست لیگ آزادگان دست یابد و به لیگ برتر صعود کند؛ او در روز یکم مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان بهترین مربی این فصل کشور نیز انتخاب شد.


روابط عمومی باشگاه مس کرمان نیز در این زمینه اعلام کرد که پیشنهادهایی به پنج گزینه برای هدایت تیم مس شده اما تا این لحظه هیچ توافق قطعی حاصل نشده است.
پس از شکست ۲ بر یک مس کرمان مقابل سپاهان اصفهان در هفته پایانی لیگ برتر، مس به لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد. فرزاد حسین‌خانی سرمربی سابق این تیم نیز استعفای خود را در نشست خبری پس از این بازی اعلام کرد تا مدیران باشگاه مس کرمان به فکر سرمربی جدیدی برای این تیم باشند. 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط