شنبه 21 مهر 1403 - 18:56

کد خبر 660676

شنبه 21 مهر 1403 - 14:49:14


تولید تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان توسط هپکو برای اولین‌بار


ایرنا/ مدیرعامل شرکت هپکوی اراک گفت: این شرکت برای اولین بار، تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان (پروژه تام) را تولید و تحویل داد.

علیرضا کاظمی، مدیرعامل شرکت هپکوی اراک اظهار کرد: این تجهیزات مربوط به شرکت تام ایران خودرو با چهار فاز مربوط به تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و این پروژه با عنوان LLS، گاززدایی از فولاد به روش RH-TOP توسط شرکت هپکو انجام و تحویل شد.
وی بیان کرد: این پروژه توسط مهندسان و متخصصان شرکت هپکو بهینه‌سازی نمونه مشابه خارجی شده است و به عنوان یک پروژه ملی در صنعت فولادسازی قابل استفاده است.
مدیرعامل هپکوی اراک گفت: بهره‌برداری از این پروژه، کاهش وابستگی به واردات در صنایع نفت، گاز و کشتی‌سازی را به همراه دارد و ارزآوری قابل توجهی با افزایش صادرات فولاد برای کشور دراد و با توجه به اینکه این تجهیزات تاکنون وارداتی بوده است، ورود هپکو به این بخش و تولید آن، صرفه جویی ارزی مناسبی برای کشور رقم خواهد زد.
کاظمی تصریح کرد: این پروژه با ۵۰ تن وزن و ۶ و نیم متر ارتفاع، جوشکاری دقیق و پیچیده و ماشین‌کاری خاص انجام شده است و برای آن ۵۰۰ نفر ساعت تست و بازرسی صورت گرفته و یکی از پروژه‌های فنی و تکنیکی است که با موفقیت کامل در شرکت هپکو انجام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط